חכמלוגי

הטיפ השמיני

 איזה כיף! הגענו לנר שמיני! 

 אחרי חג עמוס בחוויות, סביבונים, סופגניות לביבות ועוד מלא דברים טובים, החלטנו לתת לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לבצע את המשימות והמטלות של השגרה הביתית והמשפחתית בצורה נעימה וקצת אחרת! 

ש מ י נ י

    שטיפת כלים לא יודעים מה איתכם, אבל זו המשימה שאנחנו הכי לא אוהבים.

 אז איך בכל זאת אפשר להפוך אותה לקצת יותר נעימה?

 הנה כמה רעיונות: 

  1. לשמוע ברקע שירים כיפיים שאוהבים

  2. לשים סינר (כן כן, אפילו אם זה נראה קצת מגוחך) ככה שאם המים ישפריצו – אתם תהיו מוגנים ויבשים.

  3. לסבן את כל הכלים, להחזיר אותם לכיור, ורק אז להתחיל לשטוף. בצורה כזו אתם גם חוסכים קצת מים, וגם הופכים את שטיפת הכלים הנותרים לקלה ומהירה יותר. 

 

מקרר   שמעתם פעם על המושג 'מקררות'?

 מקררות זו אומנות הכנסת מאכלים וקופסאות למקרר בצורה מסודרת ויעילה כך שיהיה מספיק מקום לכל הדברים. הנה כמה טיפים ל 'מקררות' טובה: 

  1. הערך, הוצא, הכנס מחדש – זהו הכלל הראשון והחשוב ביותר. ראשית נפתח את המקרר, נסתכל איך הוא בנוי, כמה מדפים/ מגירות יש, נתבוננן על המצרכים שיש בו ונראה אילו מצרכים/קופסאות נוספות צריכות להיכנס אליו. אחר כך נוציא את מרבית המוצרים הגדולים, ונכניס אותם מחדש לפי סדר הגיוני והתחשבות בשאר הדברים שצריכים להיכנס. לדוגמא – אם יש במקרר שלכם מרווחים גדולים מאוד בין המדפים, תוכלו להכניס קופסא שטוחה מעל קופסא שטוחה אחרת, וכך לחסוך מקום. 

  2. עבר זמנו – כחלק מהתהליך, עוברים על הקופסאות שבמקרר וזורקים כל מה שכבר נראה לא טוב או התקלקל. 

  3. גבהים שונים למוצרים שונים – גם בתוך המקרר עצמו, יש דרגות שונות של קור. גבינות אוהבות להיות במגירה המיועדת להן או במדף העליון ביותר – שם קר ונעים להן. גם חלב מומלץ לאחסן במדף הראשון ולא בדלת המקרר, כי הדלת נפתחת הרבה פעמים והחלב יכול להתקלקל מהר יותר.  

 

ילקוט – ממש עוד מעט חוזרים לשגרה ולבית ספר, וזו הזדמנות לתת לכם כמה טיפים לתיק קל ומאורגן יותר! 

  1. רק מה שצריך – ערב לפני יום הלימודים, נסתכל במערכת ונשים בילקוט את הספרים לאותו היום בלבד. אין צורך לסחוב סתם ספרים שלא נשתמש בהם למחרת.

  2. אוכל – מומלץ לשים את האוכל בתא משלו או בקופסא מיוחדת, ובצורה כזו ליצור הפרדה בינו לבין הספרים והמחברות. אל תשכחו לבדוק מידי פעם שלא שכחתם בתיק פרוסה ישנה – היא יכולה להעלות עובש ולהסריח, אז כדאי להימנע מלהגיע למצב כזה.

  3. מקום קבוע – קרה לכם שכבר מאוחר בבוקר, אתם צריכים להספיק את ההסעה אבל לא מוצאים את התיק? הפתרון לכך הוא לקבוע מראש מקום לתיק.  בחרו מקום נח ופשוט והקפידו בשובכם מבית הספר להניח את התיק במקום שלו, וכך בכל בוקר לא תצטרכו לחפש אותו מחדש.  

 

נסיעה משפחתית  – אתם בטח מכירים את זה מקרוב. נסיעה משפחתית יכולה להיות חוויה של ממש או ההפך הגמור מזה.

 הנה כמה רעיונות שיהפוך את הנסיעה המשפחתית שלכם למהנה ומגבשת: 

  1. התחשבות זה המפתח – יש לכם אח שמעדיף לשבת ליד החלון ולא אכפת לכם לוותר לו? מעולה! נסו להתחשב בשאר האחים, במיוחד ברצונות האחים הקטנים. 

  2. מים אוכל ושקיות – דאגו לבקבוק מים בכל נסיעה. מומלץ גם לדאוג לאוכל שנח וקל לאכול ברכב ( למשל טוסטים) או לנשנושים בריאים (גזר, שומר וסלרי חתוכים). וכמובן שכדאי לוודא שיש ברכב שקית למקרה שמישהו ירגיש לא טוב…

  3. מוראלים משפחתיים – הטיפ הזה מתאים למשפחות מוסיקליות בהן כל בני המשפחה אוהבים לשיר.

 בחרו שיר, ושנו את המילים כך שיתאימו למשפחה שלכם. למשל:

  'עשר אחים לי יש, 

 כל אחד מוכשר הוא. 

 אחד מצייר, אחד מתופף, 

 אבל רק אני אוהב קרמבו' 🙂

 

 י זה המקום שלכם לחשוב על משימה ביתית/ משפחתית שמתחילה באות 'י', ולמצוא טיפים שיכולים לעזור לביצוע המשימה. יש לכם רעיונות וטיפים?טיפים? כתבו לנו כאן בתגובות!  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture