חכמלוגי

חידת ונהפוכו

שלום ילדים! השבוע חל ר'ח אדר, וכולכם תשירו 'ונהפוך, ונהפוך…ונהפוכו..' אז בואו נראה אם תצליחו לפתור את חידת הנהפוכו החשבונית המאתגרת שלנו!

מצאו מספר בן ארבע ספרות, שכשתכפילו אותו בארבע, תקבלו בדיוק את אותן ספרות, אך בסדר הפוך:

א ב ג ד

4         X          

_____

ד ג ב א

 

רמז: בשלב הראשון, בדקו אם כל מספר בן ארבע ספרות שתכפילו בארבע  ייתן לכם מספר בן ארבע ספרות.

אם למשל תכפילו את המספר 3000 בארבע, כמה תקבלו…? עכשיו תחשבו בהגיון איזו ספרה יכולה להיות במקום של האלפים. יש בסך הכל שתי אפשרויות, וגם אחת מהן לא הגיונית. אל תשכחו שספרת האלפים צריכה להיות ספרת האחדות בתוצאה.

את אותו עקרון עשו גם עם ספרת המאות. האם כל ספרה תתאים? צמצמו אפשרויות, עשו ניסויים, ואם ממש קשה לכם, תתייעצו עם ההורים…

הצלחתם? כל הכבוד! כתבו את המספר במקום המתאים באתר (בשורה הירוקה), ואולי תזכו בפרס שווה!

 

(החידה מאתר 'אלף אפס')

 

והתשובה היא:

2178. כשמכפילים אותו בארבע מקבלים 8712

והזוכה הוא:

עלי פסטליך מפתח תקווה!

  

  נפגש בחידות הבאות!

   

34 תגובות

  1. לאילה-עורכת תוכן
    רציתי לדעת אם הבנתי: צריך לכתוב מספר בעל 4 ספרות ולהכפיל ב-4, והתוצאה צריכה להיות 4 ספרות אותן ספרות רק בסדר אחר? – ומה צריך לכתוב בירוק? את התוצאה?-לאילה עורכת תוכן. תודה!

  2. יווו זה היה קשה
    הבנתי מה צריך לעשות ובהתחלה לא הבנתי אבל אח"כ גיליתי שרק עד מס' מסויים – זה נשאר 4 ספרות וצריך לחפש כפולות של 4 שיתנו אותה תוצאה…. אבל אח"כ ניחשתי מספר ולמזלי הרב זה היה נכון….. ת'אמת – אין על הניחושים!!! סתם, במבחנים אסור לעשות ניחושים וחייבים דרך אז תזכרו את זה!!!! ובהצלחה לכולם!!!

  3. סיחון מלך חשבון
    אני לא הצלחתי, ואמרו לי שאין לזה עיקרון מתמטי עד עכשיו אני מסתובבת עם חוברת חשבון לנסות לפתור את החידה ואני לא מצליחה בכל מקרה בהצלחה לכולם!!!

  4. כג
    שלום נעם. בכל שבוע הזוכה נבחר באופן אקראי, זאת אומרת שהמחשב בוחר לבד זוכה. ברוך ה' הרבה ילדים עונים על החידות, אז הסיכויים לזכות אינם גבוהים במיוחד, אבל עדין כל אחד ששלוח תשובה- נכנס לרשימת העונים נכונה, ממנה המחשב בוחר זוכה. ומי יודע- אולי בעתיד המחשב יבחר אותך. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture