חכמלוגי

המגדל הענק

 

השבוע חל יום הולדתו של רבי ישראל מאיר הכהן מראדין, המכונה 'החפץ חיים' זצ'ל. בין שאר הספרים החשובים שכתב, כגון המשנה ברורה והספר 'חפץ חיים' על הלכות לשון הרע, כתב החפץ חיים משלים רבים. הנה אחד מהם:

  יום אחד, הגיע לעיירה כרוז מאת המלך. 'שמעו שמעו! מי שיעלה לראש המגדל הגבוה שבעיר הבירה יזכה במאה אלף שקלים!'

 שמואל העני התרגש מאוד. בסכום כזה יוכל לפרנס את משפחתו לתקופה ארוכה! הוא החליט מיד לצאת לדרך. אך ידידו משה ניסה לצנן את ההתלהבות שלו. 'שמואל, המגדל ענק! אי אפשר לעלות לראשו, אני אומר לך! חבל על זמנך…' אך שמואל התעקש. 'אם המלך אמר שאפשר לעלות, אני חייב לנסות. אני זקוק מאוד לכסף הזה!' והוא יצא לדרכו.

 כשהגיע שמואל לתחתית המגדל וראה את גובהו העצום, כמעט התייאש. אך הוא הזכיר לעצמו שאם המלך ציווה, כנראה שהדבר אפשרי. לאט לאט החל לטפס במדרגות, עלה קומה ועוד קומה, ועוד אחת…הכוח שלו הלך ואזל, אך הוא המשיך לעלות, עד שקרס והתעלף.

 כששמואל התעורר, הוא מצא את עצמו על כורסה, ומולו עמד משרת של המלך. 'מזל טוב!' הוא אמר והושיט לו שק עם כסף. 'זכית בפרס של המלך!'

 'אבל איפה אני? לא הצלחתי לעלות…' נזכר שמואל.

 'נכון' הסביר המשרת. 'באמת המשימה אינה אפשרית בכוחות אנושיים רגילים. אך הצלחת להגיע למקום הגבוה ביותר שאתה יכול, והמלך שלח אותי לעזור לך לעלות את כל השאר! עשית ככל יכולתך, ועל האמון שלך במלך והניסיון האמיץ שלך מגיע לך פרס!'

 גם אנחנו נמצאים כאן בעולם הזה, ולפעמים עומדים מולנו ניסיונות. חלקם אולי נראים לנו בלתי אפשריים…אך אם הקב'ה שלח לנו אותם, ואנחנו נאמין בו ונעשה ככל יכולתנו, ריבונו של עולם ישלח את משרתיו שיעזרו לנו להתגבר על כל המכשולים!

 

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture