חכמלוגי

טיפים לצילום אביבי

קרדיט

השבוע חל ראש חודש ניסן, ובו אנו חוגגים את חג הפסח, שחל תמיד בתקופת האביב.

ודאי כבר ראיתם שבעונה זו יש פריחה מדהימה. כאילו הפרחים רק רוצים שנבוא ונצלם אותם!

אז הנה כמה טיפים לצילום, המתאימים במיוחד למי שאין לו ניסיון קודם, וניתן ליישם אותם בצילום הפריחה המדהימה המתרחשת ממש עכשיו!

• שימוש במצבים מובנים במצלמה –  ברוב המצלמות יש מעין 'מצבים' מוגדרים מראש לצילום מצבים שונים.

לדוגמה ניתן לבחור במצב צילום 'ספורט' כשאנו מצלמים אובייקט הנמצא בתנועה, ולבחור במצב 'פרח' כשאנו רוצים לצלם פרחים. גם אם אין לכם מצלמה ואתם בוחרים לצלם מהנייד של אחד ההורים (כמובן לאחר קבלת רשותם) יש מכשירים מסוימים שבהם ניתן לבחור 'תבנית' צילום בהתאם להעדפותיכם ולאובייקט הצילום.

• זוויות שונות – קשה להאמין עד כמה זוויות שונות מביאות לתמונות שונות ומעניינות. נסו לחשוב על זווית צילום לא רגילה, אך שעדיין תחמיא לאובייקט הצילום. לדוגמא, לצלם פרח מזווית נמוכה מאוד ככה שהפרח יראה ענקי ולא טבעי.

זוויות שונות

• רקע  – לפעמים אנו יכולים 'לשחק' עם הרקע על ידי הוספת אלמנטים משלנו ועיצובו בהתאם להעדפותינו, אך לפעמים עלינו לעבוד עם מה שיש, במיוחד בצילום בחוץ. 

 אך גם בצילום הנערך בשטח הפתוח אנו יכולים לבחור אלו אלמנטים מהרקע יכנסו לתמונה ואלו לא. למשל אנו רוצים לצלם פרחים יפים שפרחו בגינתנו, אך ברקע יש גדר. בעזרת שינוי הזווית ומיקום המצלמה אנו יכולים לבחור שהרקע של הגדר לא יכלל כלל בתמונה, ובמקומה יופיעו השמיים. 

• אלמנטים נוספים – אלמנטים יכולים להפוך את התמונה שלנו מתמונה 'רגילה' לתמונה מעניינת. לפעמים האלמנטים פשוט מופיעים (ציפור שבדיוק חלפה, דבורה מאביקה, שובל סילון) ולפעמים אנו יכולים לנקוט יוזמה ולהוסיף אותם בעצמנו – למשל להוסיף ידיים, תכשיטים, ואלמנטים הנראים לנו מתאימים לתמונה שברצוננו לצלם.

 • עדיף רחוק וטוב מקטן ומטושטש – לרובנו אין מצלמות מיוחדות המיועדות לצילום מאקרו – צילום עצמים קרובים במיוחד, ולכן אם ברצוננו לצלם אובייקט מקרוב, מומלץ דווקא לא להתקרב אליו יותר מידי, שכן ככל שאנו מתקרבים יותר המצלמה מתקשה לזהות את האובייקט בצורה טובה, ו'יוצאת מפוקוס'. עדיף לצלם ממרחק שאינו קרוב, ואחר כך בעריכה לחתוך את התמונה עד לקבלת הפריים הרצוי. 

המחשה רחוק וקרוב

• זה בסדר לנסות שוב – על כל תמונה טובה אחת יש בדרך כלל הרבה תמונות פחות מוצלחות. הרשו לעצמכם להתנסות ולצלם מספר פעמים עד שתגיעו לתמונה שמשמחת אתכם. 

זה בסדר לנסות שוב

 יש לכם טיפים נוספים? שתפו אותנו בתגובות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture