חכמלוגי

השף הצעיר – פסטה פסטו

קרדיט

 השבוע חל יום הפסטה הבינלאומי.
לכבוד המאורע, הנה כמה עובדות שלא ידעתם המאכל המגוון והנפלא הזה! 

love pasta

הפסטה הבסיסית עשויה ממים וקמח בלבד. במתכונים מסוימים מוסיפים גם ביצים.

האיטלקים מקפידים להשתמש בקמח סמולינה מחיטת דורום. הקמח עשוי מזן מיוחד ויחסית קשה של חיטה, המכיל אחוזים גבוהים של חלבון וגלוטן בהשוואה לזנים אחרים.

כיום יש שפע של פסטות המיוצרות מקמחים שונים, ולא רק מקמח חיטה, מה שמאפשר למגוון רחב יותר של אנשים להנות מאכילת פסטה. למשל לאנשים הרגישים לגלוטן או לאנשים המעדיפים להימנע ממנו, ישנן פסטות מקמח תירס, קמח אורז מלא, קמח חומוס ואפילו שעועית!

pasta fresh

 • עד היום אין הסכמה או הכרעה בנוגע למדינת המוצא של הפסטה – האם הפסטה הומצאה בסין והתגלגלה לאיטליה באמצעות דרך המשי, ולאחר מכן שוכללה על ידי האיטלקים? או שאולי מקורה של הפסטה היה תמיד באיטליה? 

• ישנם למעלה מ-400(!) סוגים של פסטות. יכולים לנחש מה היא הצורה הפופולארית ביותר? … נכון! ספגטי! הסוגים השונים נקראים לרוב בשמות הקשורים למראה, לצורה. למשל ישנה פסטה הנקראת 'גמילי', שזו המילה האיטלקית ל'תאומים', אשר צורתה היא כשל שני פסי פסטה המלופפים יחדיו ואינם נפרדים.

 בתמונה הבאה, הפסטה מסוג 'גמילי' נמצאת בצד שמאל למטה:

פסטה גמילי בעוד הסוגים השונים נקראים בשם הקשור לצורתם, מנות הפסטה השונות נקראות לרוב על שם המקום שבו הומצאה המנה (למשל המנה 'ניוקי א-לה רומנה' שהומצאה כמובן ברומא), או על שם ממציא המנה (כדוגמת המנה האהובה 'פטוצ'יני אלפרדו' על שם השף אלפרדו די ללו שהמציא אותה) או על שם המרכיב הדומיננטי בה (כמו 'פסטה א-לה אלויו' שהיא פסטה עם שמן זית).

  בניגוד אלינו, האיטלקים נוהגים לאכול פסטה כמנה ראשונה ולא כעיקרית. בנוסף הם מקפידים להתאים בין צורת הפסטה לרוטב. מה הכוונה? צורות שונות מתאימות לרטבים שונים, כאשר הכלל המנחה הוא שלאיטריות דקות מתאים רוטב קליל, ולאיטריות עבות וקצרות רוטב סמיך ועשיר.

סוגי פסטה

 פסטה פסטו מהירה!

יש לכם במקרר פסטה ללא רוטב ואין לכם כוח להכין רוטב?

המתכון הבא דורש מכם רק לערבב! קדימה! 

פסטה פסטו

מצרכים (לצלחת אחת):

כפית שמן זית או חמאה

מעט מלח

מעט פלפל שחור

2 כפיות פסטו

2 כפות פירורי לחם מוזהבים

גבינה צהובה (פרוסה  אחת חתוכה לקוביות או כף גבינה צהובה מגורדת)

צלחת עם פסטה מוכנה.

 הוראות הכנה:

מערבבים את כל המצרכים ביחד. טועמים, מתקנים טעמים אם צריך (אם חסר מלח – מוסיפים. אם מלוח מידי – מוסיפים עוד פסטו ופירורי לחם).  מחממים במיקרוגל (כמובן בכלי המתאים לכך) כמה שניות עד שהגבינה נמסה, מערבבים ונהנים! בתיאבון!

 איזו פסטה אתם הכי אוהבים? שתפו אותנו בתגובות! 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture