חכמלוגי

צמיד מגליל נייר

השבוע לפני 31 שנה, הוקם בארץ גוף מאוד חשוב: המשרד לאיכות הסביבה.

 לא תמיד אנשים היו מודעים לנזקים שבני אדם יכולים לגרום לעולם היפה שלנו, אך למזלנו, כבר למדנו דבר אחד או שניים על שימור הסביבה.

אחד העקרונות החשובים שכולכם בוודאי מכירים הוא שימוש מחדש בפסולת, או מחזור, כדי שלא נמצא את עצמנו עם ערמות אשפה בלתי אפשריות.

גם אתם, בפינה הקטנה שלנו, יכולים לתרום: אם בא לכם תכשיט חדש, אל תרוצו לחנות. קחו גלילי קרטון והכינו לעצמכם בקלי קלות צמיד מהמם! 

 מה צריך?

גליל קרטון  – של נייר טואלט, נייר סופג או או כל גליל אחר

מספריים

חוטים צבעוניים

מחט עם קוף (חור) גדול שמתאים לחוט (אם אין לכם, לא נורא. יש פתרון)

נייר דבק

דבק פלסטי

 מה עושים?

חותכים טבעת ברוחב הרצוי מגליל הקרטון.

כעת בודקים אם הטבעת מספיק רחבה כדי שתוכלו להכניס את היד. אם כן, השאירו אותה שלמה. אם לא, עשו חתך, כך שתקבלו טבעת פתוחה. 

קחו את החוט הצבעוני, והדביקו קצה אחד שלו לחלק הפנימי של הצמיד בעזרת נייר דבק. 

מירחו את קצה הצמיד במעט דבק.

כעת התחילו לכרוך את החוט בזהירות סביב טבעת הקרטון, עד שהוא יהיה מכוסה לגמרי. גזרו את החוט, והדביקו את הקצה לחלק הפנימי בעזרת מעט דבק פלסטי. חכו שיתייבש.

לאחר שהדבק מתייבש, קחו חוט נוסף בצבע אחר, והשחילו במחט. אם אין לכם מחט מתאימה, קחו מעט נייר דבק, וכרכו אותו סביב קצה החוט מספר פעמים, עד שתקבלו 'ראש' קשיח, אותו תוכלו להשחיל בצמיד. 

קשרו קשר קטן בקצה החוט, ובעזרת המחט עשו חור קטן בצמיד, והוציאו את החוט החדש בצד החיצוני של הצמיד. הקשר צריך להיות בצד הפנימי, שלא ייראה. 

צרו דוגמאות בצמיד עם החוט בשיטת 'שתי וערב'. תוכלו, כמובן, להשתמש בכמה צבעים וליצור דוגמאות שונות. אם אתם רוצים דווקא צמיד חלק – גם זה מצוין!

היצירה קלה מאוד להכנה, וכך תוכלו להתפרע עם הדמיון והיצירתיות שלכם, וליצור ערימת צמידים שלמה, ללבישה או לנתינה לחברה! בהצלחה Smile

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture