חכמלוגי

ילדים מדהימים

השבוע יחול יום הילד הבינלאומי – ואיזה כיף זה להיות ילדים! אפשר לשחק, ולחיות בעולם חסר דאגות עד שמתבגרים. אחר כך, כל אחד יכול לשנות את העולם לפי הכוחות שהוא קבל מרבונו של עולם.

אך יש ילדים מיוחדים שלא מוכנים לחכות. הם 'פולשים' לעולם המבוגרים, מצטיינים בתחומים שונים, ומתחילים לחולל שינוי כבר בגיל צעיר! הנה מספר דוגמאות לילדים משני מציאות שכאלה.

 • המדענית הצעירה – גיטנג'לי ראו מארה'ב היתה רק בת 11 כשהמציאה מתקן מיוחד לבדיקת רעילות של מים. לפני מספר שנים, התברר שמי השתייה שהעירייה שואבת מתוך אחד הנהרות מזוהמים בעופרת, חומר רעיל ומסוכן. מספר אנשים נפגעו ואפילו נפטרו, והפרשה זעזעה את גיטנג'לי הקטנה. היא החליטה ליצור מערכת ביתית ופשוטה כדי לבדוק אם מים ראויים לשתייה, בעזרת פיסת נייר מיוחדת המודדת את הרעילות, ואפליקצה בנייד המנתחת את הנתונים. היא עבדה במשך חמישה חודשים כדי ליצור את ההמצאה החשובה, ולטענתה, טעתה ונכשלה בלי סוף. אך גיטנג'לי לא התייאשה 'ראיתי כל טעות כניסיון שאפשר ללמוד ממנו'  היא מספרת, ואכן, ההתמדה הצדיקה את עצמה וזיכתה אותה בפרס ראשי בתחרות מדענים!

 • איש העסקים הצעיר – הנרי ברנר היה בכיתה ד' כשהמורה ארגנה 'יום מסחר' בבית הספר. רוב הילדים מכרו עוגות ועוגיות תוצרת בית, אך הנרי החליט להיות מקורי, ולמכור כפתורים שהוא ייצר במכונה של אמו . לשמחתו הרבה, הדוכן שלו הצליח מעל למצופה, וכל הכפתורים נמכרו! הנרי התלהב, והחליט לנסות את מזלו בשוק החקלאי של העיירה. גם שם הכפתורים נמכרו, ולאחר תקופה קצרה, הנרי פתח חנות באינטרנט. כיום, חברת הכפתורים של הנרי מעסיקה 18 עובדים מבוגרים, ומוכרת מוצרים במעל מיליון דולר בשנה!   

• אשת החסד הצעירה – כשאדיסן גרוס בת העשר מארה'ב נתקלה לראשונה בתופעת ההומלסים, אנשים חסרי-בית המתגוררים ברחובות, היא לא רק ריחמה עליהם והמשיכה הלאה. היא החליטה לעזור, ובסיוע המשפחה, ארגנה 'שקי חיבוק' – ערכת הישרדות מיוחדת למחוסרי בית. בתיקים היו מוצרים כגון גרביים ושמיכות, כלי רחצה, ביגוד ומזון, שמקלים מאוד על אלה שצריכים לישון על ספסל בגינה ולא יודעים מה והיכן יאכלו את הארוחה הבאה. 

בשלב הראשון, העמותה של אדיסן חילקה חמישים שקים בחודש, ועד מהרה, המספר גדל ל-500! העמותה עדיין ממשיכה לפעול בעזרת מתנדבים שתורמים את המוצרים, אורזים אותם, ומחלקים אותם לאלה שזקוקים להם. גם אתם יכולים לחשוב על אנשים בסביבה שלכם שתוכלו לעזור להם?  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture