חכמלוגי

מורים מיוחדים

 השבוע יחול יום המורה הבינלאומי. אם תחשבו על זה, לעיתים קרובות אנחנו פוגשים את המורים שלנו יותר שעות מאשר את ההורים!

למורים יש תפקיד חשוב מאוד בחיינו, וכששואלים אנשים מפורסמים איך הם השיגו את מה שהשיגו, לעיתים קרובות הם מזכירים מורה שהיה להם בילדותם, והשפיע עליהם לכל החיים! הנה כמה דוגמאות למורים מיוחדים שכאלה.

• אן סליבן – הלן קלר היתה ילדה קטנה וחכמה, עם בעייה גדולה: היא היתה עיוורת וחרשת. איך מתקשרים עם ילדה כזאת? איך מלמדים אותה? הלן המסכנה, שהיתה מנותקת מהעולם, רק ידעה להתפרע. אך התמזל מזלה לזכות במורה מיוחדת במינה. אן סליבן לימדה אותה בסבלנות אין קץ בעזרת סימונים שיכלה למשש בכף ידה. הלן קלר למדה לתקשר, לקרוא ולכתוב, והפכה לסופרת ולאחת הנשים המפורסמות בעולם!

Anne Sullivan and Helen Keller

 קרדיט תמונה: Michael T SandersAnne Sullivan and Helen KellerCC BY-SA 4.0

  • בית הספר שמתחת לגשר – על רג'ש קומר שרמה כנראה לא שמעתם, אך עבור חבורת ילדים הודים עניים, הוא מורה משנה חיים! בהודו יש עוני רב, וילדים חסרי כל מסתובבים ברחובות, מקבצים נדבות או מנסים להרוויח מעט כסף על ידי עבודה. רג'ש, שאינו מורה אלא עובד בחנות גדולה, ראה את עשרות הילדים והחליט להקים להם בית ספר. בחוץ, מתחת לגשר גדול בעיר ניו דלהי, הוא מקבץ אליו ילדים עניים, ומלמד אותם משך שעתיים ביום את חומר הלימודים הבסיסי שהם צריכים כדי להתקבל לבתי ספר רגילים. גם הורי הילדים למדו להעריך את ההשכלה שהוא נותן לבנים שלהם, ורבים מהילדים ממשיכים ללמוד, זוכים במקצוע, ויוצאים ממעגל העוני! 

 • הכל אפשרי – המורה מרי גנון מלמדת את תלמידיה שהכל אפשרי, רק בעזרת דוגמה אישית. מרי נולדה ללא זרועות וידיים, אך היא לא נותנת לנכות שלה להגביל אותה בשום צורה! היא כותבת על הלוח, עובדת במחשב, ועושה כל מה שאדם רגיל עושה בעזרת ידיו – בעזרת הרגליים! 'יכולתי לרחם על עצמי, לשבת בבית עם אמא שלי ולא ללמוד או לעבוד' היא אומרת 'אבל מה היה יוצא לי מזה? גם אם קשה, פשוט מתגברים ומנסים שוב!' כך מרי למדה להיות מורה למתמטיקה ומדעים, שמלמדת את תלמידי לא רק על מספרים, אלא על החיים עצמם. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture