חכמלוגי

רבי לוי יצחק שנאורסון

 כולכם ודאי שמעתם על הרבי מליובאביטש, רבה האחרון והשביעי של תנועת חב'ד. הרבי לא היה בן ישיר של הרבי הקודם, אלא חתנו, אך גם אביו היה רב צדיק שהרבי למד ממנו הרבה! רבי לוי יצחק שניאורסון, אביו של הרבי, נולד בשנת תרל'ח באוקראינה, והיה בן נינו של בעל הצמח צדק, רבה השלישי של חב'ד. בילדותו הוא נחשב עילוי, וכשבגר, הוסמך לרבנות ומונה לרב של העיר דנייפרופטרובסק. בעיר זו שירת את הציבור במשך 32 שנה!

 

Rebbi Levi Yitzchak Schneerson.jpg
By This picture is taken from chabad.org's website. it was Photographed when Rabbi Levi Yitzchak was arrested by the KGB., Link

 בתקופתו של רבי לוי יצחק, השלטון הקומוניסטי החל לאסור על פעילות יהודית. אך הרב לא התרגש מהגזירות, והמשיך לדאוג לכל הצרכים של קהילתו: חתונות יהודיות, אוכל כשר, מקווה ועוד. כך נמשך הדבר מספר שנים, עד שהשלטון הרוסי החליט לעצור את הרב. הוא נשלח לבתי כלא שונים, ואחר כך נשפט לגלות בתנאים קשים מאוד.

 יחד עם אשתו הרבנית הוא הגיע לכפר צ'אלי במרכז אסיה, ואפילו שם, הוא שימש כרב ויועץ לפליטים יהודים שברחו מהמלחמה במערב אירופה והגיעו למקום. בכפר היה מחסור גדול בכל דבר, אך אשתו חנה הכינה מעשבים דיו, כדי שיוכל לכתוב את חידושי התורה שלו.

 בכפר המרוחק חלה הרבי במחלה קשה, וחסידיו הצליחו לסדר לו שחרור משם. הוא הועבר לכפר עם תנאים טובים יותר, אולם לא הצליח להתגבר על מחלתו. וב-כ' באב, תש'ד הלך רבי לוי יצחק שניאורסון לעולמו. הרבנית חנה הצליחה לברוח מרוסיה ולהוציא מספר כתבים של בעלה הרב, שהרבי מליובאביטש דאג ללמד את חסידיו במשך השנים.

 כשרואים את בתי חב'ד בכל העולם, ותוהים מניין מסירות הנפש הגדולה לעזור לכל יהודי – אין ספק שלמסירותו של אביו של הרבי, רבי לוי יצחק שניאורסון, היה חלק גדול בזה! יהי זכרו ברוך.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture