חכמלוגי

האוזן

 שלום ילדים! היום רציתי לספר לכם על איבר שלא נוכל לקיים בלעדיו מצוות שמיעת קול השופר: האוזן כמובן! אז הנה כמה עובדות שאולי לא ידעתם על איבר השמיעה המדהים שלנו.

 • אוזן חרוצה – האוזן תמיד שומעת, גם כשאנחנו ישנים ואפילו כשמישהו חסר הכרה! אמנם  המוח מעבד את הקולות באופן שונה, אך תהליך השמיעה ממשיך כל הזמן. זה גם הגיוני – אחרת איך נשמע את השעון המעורר בבוקר?!

 • לשמוע עם הלסת – לא כל בעלי החיים שומעים בעזרת אזניים. נחשים, למשל, שומעים בעזרת הלסת, וחרקים רבים שומעים בעזרת המחושים שלהם. ויש גם צפרדע קטנה ששומעת בעזרת חלל הפה…

  סופר אוזן – למנג'ית סינג יש את האזניים החזקות בעולם. כדי לגייס כסף למטרות צדקה, הוא משך בעזרת חוטים הקשורים לאזניו מטוס ששוקל שמונה טון! לאזניים שלום, מלבד תלונה על כאב קל.

 • אזעקת תוכים – לבעלי חיים שונים שמיעה חדה בהרבה משל בני אדם, ובמלחמת העולם הראשונה העניין נוצל היטב. על ראש מגדל אייפל שבפריז הוצבה להקת תוכים, שהיתה מסוגלת לשמוע את קולות מטוסי האויב המתקרבים הרבה לפני תושבי העיר! הקולות שהם השמיעו הזעיקו את הקהל להזהר מהמתקפה.

 • לא גדל, לא מפסיק לגדול – עור התוף, שהוא חלק חשוב ממערכת השמיעה ונמצא עמוק בתוך האוזן, לא גדל כלל במהלך החיים. לעומת זאת, האוזן החיצונית, זאת שאנחנו רואים מבחוץ, לא מפסיקה לגדול עד מאה ועשרים!  

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture