חכמלוגי

מול כוחות הרשע

 

מול כוחות הרשע / זלמן רודרמן

 

שלום ילדים! היום יש לנו המלצה חמה ששלחה ליאת אלון. גם אתם קראתם ספר טוב ורוצים לספר לנו עליו? כתבו לנו, ונשמח לפרסם!

 

אני רוצה להמליץ על ספר מרתק ביותר: ‘מול כוחות הרשע’ של סופר שהוא בין הסופרים הכי טובים, זלמן רודרמן.  הספר הוא על החסיד ר' אליעזר ננס שמסר את נפשו, ואפילו יותר מעשרים שנות מאסר ועבודת פרך קשה ביותר לא הכניעו אותו.

 

מעטים הם האנשים שדמותם נהפכה לאגדה כבר בימי חייהם. החסיד רבי אליעזר ננס זצ'ל הוא אחד מאלה. כמעט שלושים שנה שימש ביתו בירושלים אבן-שואבת לרבים אשר ביקשו להכיר מקרוב את דמות הפלאים שעמדה מול כוחות הרשע הסובייטיים, ויכלה להם.

 

במילים אלה נפתחת ההקדמה לספרו החדש של הסופר ר' זלמן רודרמן, המגיש לילדים ולבני-הנעורים את עלילת חייו המפעימה של רבי אליעזר ('ר' לייזר') ננס זצ'ל, חסיד חב'ד יליד רוסטוב. עשרים מתוך מאה שנות חייו בילה בכלא הרוסי ובמחנות-עבודה בערבות סיביר, וכל זאת ב-'עוון' דבקותו בדרך התורה.

 

במרוצת שני העשורים הללו נאלץ להתמודד עם אין-ספור חוליים גופניים וסכנות שאיימו לגדוע את פתיל חייו. בכולם עמד בגבורה. אך לא הישרדותו הפיזית היא שהפכה את שמו לאגדה, אלא עמידתו הנפשית האיתנה מול רודפי היהדות וכל ניסיונותיהם השיטתיים לעוקרה מן הלבבות.

 

בשנת תשט'ו, והוא כבן ששים, סיים לרצות את מאסרו הארוך. עשר שנים מאוחר יותר עלה ארצה עם רעייתו והשניים קבעו את משכנם בעיר הקודש ת'ו. כשלושים שנה חי כאן ועבד את קונו בשמחה, בהתלהבות ובאמונה יוקדת, מרעיף מהן על כל סביבתו.

 

ספר מרגש ועוצר-נשימה, המחזק את האמונה ביד-ההשגחה העליונה והמלמד מסירות-נפש מהי.

זו ההזדמנות להמליץ לכם על כל ספרי ר' זלמן רודרמן.

 

המשיכו לקרוא!

 

45 תגובות

  1. -תוספת-
    האיש שלא נכנע זה הספר המקורי. מול כוחות הרשע זה מעובד מ'האיש שלא נכנע'.אני יודעת את זה כי יש לנו את שתיהם בבית. למי שרוצה כדאי לקרוא גם את הספר 'סובותא' זה גם עליו.

  2. תגובה
    רציתי להציע ספר קוראים לו קשר גורדי ושכחתי את שם הסופר ספר מושלם על זקן אחד ששרד את השואה או משהוא והיה לו קול מושלם ותמיד רדף אחריו נאצי אחד ומה התחביב שלו? לכתוב במיניאטורות על ביצים…. תקראו ספר מושלם!

  3. תגובה
    ניתן לשלוח לנו המלצה לספר למייל kids@meirkids.co.il לאחר שמגיע אלינו ההמלצה, אנו קוראים אותה ומחליטים אם היא מתאימה להתפרסם באתר או לא. במידה והיא מתאימה – ההמלצה עוברת הגהה לשונית (תיקון שגיאות במידה ויש) ולאחר סיום התהליך מתפרסמת באתר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture