חכמלוגי

הידעת- גשם!

    ותן טל ומטר לברכה

   

שלום ילדים! 

 

כאן ד'ר פולקע, המטאורולוג הנודע! 

מטאורולוגיה היא חיזוי מזג האוויר, והשבוע אני מתכונן לגשם! למה? כי מתחילים לומר 'ותן טל ומטר לברכה', כמובן. וגם אם לא יירד, הנה כמה עובדות מרתקות שקשורות לטיפות המים הקטנות שכולנו כל-כך מתפללים עליהן!

 

• איזו יבשת היא לדעתכם היבשת היבשה ביותר? אפריקה עם מדבר סהרה הענק? אולי אוסטרליה? ובכן, תופתעו לשמוע שהמקום היבש ביותר בעולם הוא…אנטארקטיקה! למרות שהמקום מכוסה קרח תמידי, יורדים בו רק כששה עשר סנטימרים של גשמים או שלגים במשך כל השנה. לשם השוואה, המקום הרטוב ביותר בעולם הוא העיר לורו שבקולומביה, הזוכה ללא פחות מ-1356 ס'מ, שהם 13.5 מטרים! אם אתם נוסעים לשם, אל תשכחו חליפות צלילה…

 • בכל שניה, מתאדם מעל פני כדור הארץ 16 מיליון טון של מים.

 • מסתבר שלא רק על כדור הארץ צריך מטריות. על כוכב נוגה יורד גשם של חומצה גופריתית, ועל כוכב אחר, הרחוק מאיתנו מרחק של 5000 שנות אור, יורדות טיפות של ברזל!

 • בורחים מהגשם? יש אנשים שבאמת צריכים לברוח, כי הם אלרגים לטיפות המים. במקרים חמורים, אם הם נקלעים לאזור גשום בלי מטריה, זה יכול לסכן את החיים שלהם!

למזלנו, התופעה פוקדת אחד מתוך מאה מיליון אנשים…

 • ידעתם שלא כל גשם זוכה להגיע לקרקע? במקומות חמים ויבשים במיוחד, אפשר לראות גשמים שיורדים מהשמים, אך מתאדים באמצע הדרך. לא סתם אנחנו מבקשים מטר לברכה!

  

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture