חכמלוגי

יונתן פולארד

 שלום ילדים !  

 השבוע, בח' כסלו תשע'ה, השתחרר מהכלא האמריקני יהודי שעשה מעשים חשובים מאוד למען עם ישראל, ושילם על כך מחיר יקר: יהונתן פולארד.

 יהונתן עבד במודיעין האמריקני, ובמסגרת העבודה שלו, הוא ראה הרבה מסמכים סודיים. 'אוי, המידע הזה ממש חשוב למדינת ישראל! הוא יכול להציל חיים של יהודים…' הוא חשב לעצמו. 'ואמריקה וישראל הן ידידות. היא אמורה להעביר לישראל את המסמכים האלה!' כשיהונתן ראה שהאמריקאים מסתירים את המידע, הוא החליט לעשות מעשה. הוא יצר קשר עם סוכני ריגול מהארץ, והציע לשתף אתם פעולה. כך, במשך תקופה ארוכה הוא היה מעביר מסמכים לסוכנים ישראליים, שהעבירו את המידע לשלטונות. בעזרת המידע הזה, ישראל הצליחה להתמודד הרבה יותר טוב עם האויבים שלה, וגם למנוע סכנת חיים של ממש!

 אך ביום מן הימים, האמריקנים התחילו לחשוד. הם בדקו וחקרו, והגיעו למסקנה שיהונתן הוא סוכן כפול שמרגל לטובת מדינה אחרת. כשיהונתן הבין שהאמריקאים חושדים בו, הוא ניסה להסתתר בשגרירות הישראלית, אך הם לא הסכימו להכניס אותו… וכך הוא נתפס ונשפט, ונגזר עליו גזר דין חמור במיוחד: שלושים שנה בכלא האמריקאי!

 העונש היה הקשה ביותר שניתן אי פעם בארצות הברית למרגל שריגל עבור מדינה ידידותית. הרב מרדכי אליהו זצ'ל ניסה לפעול למענו, וגם שרים ואנשי כנסת ויהודים רבים מהארץ ומהעולם. כולם קראו לממשלה האמריקאית לשחרר אותו, אך כל המאמצים שנעשו במשך השנים כשלו.

 לפני שנתיים, לאחר שלושים שנים ארוכות וקשות, יהונתן שוחרר מהכלא. והוא עדיין לא ממש חופשי – אסור לו לצאת מהעיר ניו יורק, הוא חייב לישון כל לילה בביתו, והוא תחת השגחה משטרתית מתמדת. והגרוע מכל, אסור לו לעלות לארץ! לא מזמן הודיעו בחדשות שראש הממשלה יבקש מדונאלד טראמפ, הנשיא האמריקני, להרשות לו סוף סוף לעלות… נקווה שבעזרת ה' הוא יסכים, ונוכל קבל את פניו ולומר לו כמה אנחנו מודים לו על כל מה שהוא עשה למען עם ישראל! 

  

11 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture