חכמלוגי

צריכים משהו

 שלום ילדים !

 כאן ד'ר פולקע!

 השבוע, באסי וטוביה, טוביה עוזר לחברים לארגן ערב הורים. במקרה הזה, לא בטוח כמה העזרה באמת עוזרת… אך האמת היא שברוב המקרים, אין כמו עזרה הדדית! בארץ ובעולם יש המון ארגוני חסד שכל מטרתם לעזור ולסייע, באלף ואחד תחומים. אם צפיתם ב-'הכל בחסד' נתקלתם בחלק מהם, ובדברים הטובים והחשובים שהם עושים.

 

אבל היום רציתי לספר לכם על משהו אחר – על קבוצת פייסבוק. כולנו יודעים שבאינטרנט, ובפייסבוק בפרט, אפשר להשתמש בכל מיני אופנים, טובים יותר וטובים פחות. אז הנה שימוש מוצלח במיוחד שחשב עליו בחור בשם איתן פסקר. איתן היה בטוח שיש בעולם המון אנשים טובים, והוא החליט לפתוח דף פייסבוק שיראה את זה. הוא קרא לדף 'צריכים משו?' והרעיון שלו פשוט מאוד: כל מי שחבר בקבוצה יכול לבקש או להציע עזרה, מכל סוג שהוא, משאר החברים. דוגמאות? בבקשה.

 

מישהי ראתה איך בחורה משאירה תיק יקר בתחנת אוטובוס, ונוסעת. על התיק לא היה שם, ולא היה לה מושג איך היא תמצא אותה! ואז היא נזכרה בקבוצת 'צריכים משו'. היא פרסמה שם פוסט עם תיאור התיק, ומתוך עשרות אלפי חברי הקבוצה, מישהו הצליח לקשר אותה לבחורה הנכונה, ששמחה מאוד לקבל את התיק שלה בחזרה!

 

לפעמים הבקשות הן בעניינים קטנים, כמו חיפוש המלצה למסעדה או עזרה בהשגת חפץ כזה או אחר. יש אנשים שצריכים עזרה בתיקון מכשיר חשמלי מקולקל או מקום לישון בו בשבת. ולפעמים הבקשות הן מרגשות ממש. צלם אירועים שהוזמן לצלם במסיבת בת מצווה גילה שהאולם כמעט ריק. תארו לכם כמה זה מצער לחגוג יום כל כך חשוב בלי אורחים… הוא שלח תמונה של האירוע ב-'צריכים משו', ושאל אם יש אנשים שיכולים לבוא ולשמח את כלת השמחה. והנה, תוך זמן קצר, התחילו להגיע אנשים. עוד אחד בא, ועוד אחד, נושאים מתנות וחיוכים. ולא יאומן, אך בסוף הערב היו במקום אלף איש!

 

לאיתן פסקר, שפתח את הדף, יש הרבה סיפורים מרגשים. על חולים שבאו לבקר אותם, על כלות עניות שתרמו להן מכל טוב, על אבדות שחזרו לבעליהן… בקבוצה חברים דתיים וחילוניים, צעירים ומבוגרים, מכל רחבי הארץ, שקופצים ונרתמים ועוזרים לכל מי שצריך מכל הלב. איזה עם נהדר יש לנו, נכון? 

 

9 תגובות

  1. "צריכים משו" וגם תודות!
    מגניב. רעיון מקורי ומעניין! איזה יופי! חסד אמיתי! כל הכבוד! נ.ב תודה רבה לכם ערוץ מאיר מיליון ואחת תודות! לא רק על זה גם על כל שאר הדברים אתם ערוץ נפלא! אין דברים כאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture