חכמלוגי

אביזרים ללקויי ראייה

 שלום ילדים!

 השבוע ב'הכל בחסד' הילדים לומדים על עולמם של לקויי הראייה. התברכתם בראייה טובה? בכל אופן, אם אתם מסוגלים לראות העולם סביבכם, אתם באמת בעלי מזל. נסו לרגע לעצום את העיניים, ולהסתובב בחדר. פתאום יסתבר לכם שיש המון, המון דברים, קטנים וגדולים, שכדי לעשות אותם, אנחנו תלויים בראייה שלנו! נסו, למשל, למזוג משקה לתוך כוס כשאתם לא רואים איפה הכוס נגמרת… או לשחק כדורגל כשאין לכם מושג איפה הכדור שבעטתם נחת. בכל אופן, גם אנשים לקויי ראייה רוצים לחיות כמו כולנו, ולכן הומצאו למענם שלל המצאות שיעזרו להם להסתדר בחיים.

הנה כמה מהמגניבות שבהם!

 

 » מאזניים מדברים – יש מתכונים שדורשים מדידה של חומרים, אבל בלי לראות את תוצאת המדידה, קצת קשה לדעת כמה קמח או סוכר יש בכלי, אלא אם כן המאזניים שלכם יספרו לכם! מאזניים מדברים אולי לא ישתפו אתכם בסיפורים מעניינים, אבל הם יאמרו לכם בדיוק כמה קמח שמתם על המשקל. על פי אותו עקרון יש גם מיקרוגל שיספר לכם מתי האוכל שלכם מוכן, ואביזרי מטבח פטפטנים נוספים.

  

» מד נוזל מזמזם ורוטט – הנה פתרון לבעיית המזיגה שהזכרנו קודם: מתקן קן שמתלבש על שפת הכוס, וכשהנוזל מגיע לגובה מסויים, הוא מצפצף. זהירות שלא יישפך!

   

» שורון – יודעים לכתוב יפה? אז בואו תעשו ניסוי: קחו דף, קשרו את העיניים (בלי להציץ!) וכתבו את המשפט 'ערוץ מאיר לילדים זה המקום שלי!' עכשיו תפקחו עיניים, ותבדקו אם נשארתם על השורה. כמעט בטוח שלא, כי איך יכולתם לכתוב ישר בלי לראות את השורה? (אלא אם כן הצצתם בכל זאת…) כדי לפתור את הבעיה הזאת, הומצא השורון, שהוא לוח פלסטי שחתוכים בו חורים בצורת שורות. מניחים אותו על הדף, ובעזרת חוש המישוש אפשר לכתוב ישר כמו סרגל!

  

» משחקים – גם ילדים לקויי ראייה אוהבים לשחק, כמובן, בדיוק כמו כולם. למענם הומצאו קוביה הונגרית עם ברייל, כדי שיהיה אפשר להבדיל בין הצבעים, ואפשר להשיג גם סולמות וחבלים, קלפים, ושחמט עם בליטות. ומה עם הכדורגל? ובכן, כדורגל עם זמזם בפנים ישמיע קול במהלך כל המשחק, וחדי השמיעה יוכלו לאתר אותו על ידי הזמזום שהוא משמיע!

   

» סוליות נעלים רוטטות – הנה פטנט מבריק: סוליות נעליים שמתוכנתות להגיב לאפליקציה שמדריכה את העיוור לאן לצעוד. האפליקציה יודעת לזהות לאן הוא צריך להגיע, כמו הווייז. כשהצועד עומד בפרשת דרכים, הסולייה הימנית תרטוט לו אם הוא צריך לפנות ימינה, והשמאלית אם הוא צריך לפנות שמאלה. ואם הוא צריך להסתובב ולחזור אחורה? שתיהן ביחד!

   

» משקפי אורקם – המשקפיים הגאוניות האלה יודעות לקרוא עבור לקוי הראייה בעברית ובאנגלית. הוא רק צריך להפנות מבט, והמכשיר המוצמד לאזנו יקריא לו את עמוד העיתון, התווית שעל המוצר או תוכן השלט. הוא גם מזהה חפצים ופרצופים, ומשמש כמעט כמו זוג עיניים נייד. ואגב, מדובר בהמצאה ישראלית. כבוד!

  

 

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture