חכמלוגי

גבורתו של ינאי

 היום חל יום הזיכרון לחללי צה'ל ולנפגעי פעולות האיבה. כולנו מביטים בתמונות החיילים הצעירים, לבושי המדים, שמסרו את נפשם על קידוש השם, וכואבים יחד עם המשפחות. היום בחרנו לספר לכם על ינאי ויסמן זכרו לברכה, אשר בגבורתו הציל רבים.

 ינאי ויסמן, ילד שלישי להוריו, נולד בא' בחשוון תשנ'ה בעיר צפת. כשהיה בן שנה, עברה משפחתו ליישוב מעלה מכמש,  שם גדל יחד עם שלושת אחיו.

לאחר סיום התיכון, החליט ינאי ללכת למכינה קדם צבאית, על מנת להמשיך לבנות את אישיותו, לחקור, ללמוד תורה ולהכין עצמו לקראת השירות הצבאי.  במהלך הלימודים במכינה הרבה לשאול שאלות ולהעמיק בלימוד התורה, ולא הרפה עד שמצא תשובות מספקות.

ינאי בחר לא לוותר ולהתגייס לשירות קרבי בגדוד 50 של הנח'ל, וזאת על אף שהיה כבר נשוי ליעל.

גם לאחר הולדת בתם נטע, בחר שלא לפרוש מהמסלול הקרבי, ולהמשיך לתת מעצמו למען העם והארץ.

ביום חמישי, י' אדר א תשע'ו, ממש לפני סיום מספר ימי חופשה שקיבל מהצבא (בעגה הצבאית חופשה כזו מכונה 'רגילה'), יצאו ינאי ואשתו יעל, יחד עם ביתם התינוקת, לערוך קניות במרכז הקניות שבשער בנימין.

תוך כדי עריכת הקניות, לפתע שמעו קולות זעקה וקריאה לעזרה. יעל וינאי מייד הבינו כי מדובר בפיגוע.

ינאי ביקש מיעל לחכות במקום, ויצא מייד לכיוון הצעקה, למרות שלא היה חמוש בכלי נשק.

במאבק עיקש במהלכו נפצע אנושות, הצליח ינאי להציל את חייו של האדם שזעק לעזרה, ומנע מהמחבלים להמשיך ולפגוע באנשים אחרים. לצערנו, במהלך המאבק במחבלים ינאי נפצע קשה מאוד, ולמרות מאמצי הרופאים הוא נפטר בבית החולים.

בחירתו של ינאי, תוך שניות ספורות, לבוא ולהציל את חייו של הזקוק לעזרה, מעידה על טוב לבו העצום, על האכפתיות כלפי האחר וגבורתו האצילית, גם על חשבון חייו שלו. 

בשנת 2017, הוענק לינאי צל'ש אלוף הפיקוד, על גבורתו והתנהלותו שהצילה רבים. בן 21 היה בנופלו. יהי זכרו ברוך. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture