חכמלוגי

הידעת – לגו

עובדות מעניינות על משחק שיכול למלא לכם שעות רבות, עם דמיון, יצירתיות והנאה – בין אם אתם בבידוד ובין אם לא. 

lego 

 • דומה אבל שונה. עד המצאת הלגו היה קיים מגוון של אבני משחק מחומרים שונים, אך החידוש באבני הלגו הוא שבאמצעות הבליטות בקוביה הן מתחברות בדיוק אחת לחברתה, כך שניתן לחבר כמה קוביות לקבוצה שאינה מתפרקת (אלא אם כן אתם תחליטו לפרק אותה).

 • לגו על שום מה? המילה לגו (lego) מקורה במילים LEG GODT בשפה הדנית, שמשמעותן 'שחק היטב'. 

 • ישן וטוב. אבני הלגו הומצאו על ידי הנגר אולה קירק כריסטיאנסן כבר לפני יותר מ-80 שנה! תחילה הוא יצר את אבני הלגו מעץ, שכן הוא היה נגר במקצועו והיה מומחה לשימוש בעץ כחומר גלם, אך לאחר שפרצה שריפה בסדנה שלו, אולה החליט לעבור לייצר את אבני הלגו מפלסטיק, חומר יציב ובטוח יותר לשימוש עבור משחק ילדים. שינוי נוסף שחל באבני הלגו הוא בצורתן. בתחילה אבני הלגו היו מרובעות כולן, אך עם הזמן נוספו צורות נוספות וגימורים כגון קוביות עם קשתות, אלכסונים ועוד. 

lego2

• כן, זה פטנט. חברת לגו רשמה פטנט על הגודל המדויק של הבליטות שעל גבי הקוביה, וזהו הגודל שחוזר על עצמו בכל חלקי הלגו שמייצרת החברה. 

 • לגו בגדול. ישנם אומנים שיוצרים יצירות יפהפיות מקוביות לגו, וחלקם אף משתתפים בתחרויות עולמיות לבנייה בלגו.

lego3

 בפארקים הרשמיים של חברת לגו ברחבי העולם (6 במספר), יש מגוון מבנים מפעימים הבנויים כולם מ… נכון מאוד, לגו. יש גם בית פרטי שבנוי כולו מלגו, ולשם בנייתו נדרשו כ-3 מיליון קוביות לגו!

 • לגו בחינוך. בעבר ניסו לשלב לגו בלימודי המדעים בבתי הספר. היוזמה אומנם לא הצליחה, אך ישנם חברות פרטיות המשתמשות בלגו כאמצעי לימוד חוויתי.  אנחנו משערים שוודאי יצא לכם להכין דגמים שונים מלגו למשימות בית ספר, ואם לא – אז זה רעיון מעולה לשנה הבאה!    

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture