חכמלוגי

הידעת – יכולות מיוחדות

 הנה כמה עובדות מעניינות על יכולות מיוחדות!

אילו מביניהן אתם יכולים לעשות? רשמו לנו בתגובות למטה!

 • גלגול לשון – לא כולנו יכולים לגלגל את הלשון לצורה של האות האנגלית 'u'. חלקנו נולדנו עם התכונה הגנטית שמאפשרת זאת וחלקנו לא.

ישנם אנשים שבנוסף ליכולתם לגלגל את הלשון לצורת האות 'u', הם מסוגלים מסוגלים לגלגל את הלשון גם לצורת האות האנגלית 'w'.

 • עיניים זזות לכיוונים שונים – יש אנשים שיש להם יכולת להסתכל בעין אחת למקום אחד, ובעין השניה להסתכל למקום אחר לגמרי!

 • אוזניים זזות – רק 20% מאוכלוסיית העולם מסוגלים להזיז את האוזניים למעלה ולמטה באופן רצוני. אמנם זו תכונה גנטית העוברת בתורשה, אך יש מעט מדענים הסוברים שאנשים בודדים יכולים לרכוש אותה על ידי אימון מכוון מול המראה.

 • להרים גבה אחת – רובנו מצליחים להרים את שתי הגבות בו זמנית. חלקנו גם מצליחים להרים רק גבה אחת. סביר להניח שאם אתם מצליחים להרים רק גבה אחת – זו תהיה אותה הגבה (הימנית או השמאלית), ואת הגבה השניה לא תצליחו להרים לבדה. הסיבה לכך היא שהשרירים והעצבים בגוף שלנו אינם מאוד סימטרים, ולכן יש פעולות שצד אחד של הגוף מסוגל לעשות והצד השני מתקשה.

 • ביטבוקס – בטח יצא לכם לשמוע קצת ביטבוקס בשירים ווקאלים בהם לא משתמשים בכלי נגינה. ביטבוקס הוא היכולת להפיק מהפה מקצבים שונים הנשמעים כמו כלי נגינה שונים, אך בעיקר כמו תופים.

 ישנם אנשים שממש מתמחים בכך, ואפילו ישנה אליפות ביטבוקס עולמית! אבל גם אתם יכולים לנסות. פשוט בחרו שיר אהוב עליכם עם מקצב יחסית קל, ונסו להפיק קולות של תוף בס בעזרת כיווץ השפתיים ואמירת האות 'פ' כלפי חוץ בעת פתיחתן.  ניסיתם? שתפו אותנו בתגובות! 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture