חכמלוגי

מבצע קציצה

 היום יש לנו בשבילכם סיפור מדהים על אחד ממעשי ההונאה המוצלחים ביותר במלחמת העולם השניה! בזכות ההונאה הזאת ניצלו חיים של חיילים רבים, והיטלר ימ'ש הובס על ידי בעלות הברית: ארה'ב, אנגליה ושותפיהן.

 בעלות הברית רצו לפלוש לאירופה דרך האי סיציליה, אך הם לא רצו שהגרמנים ידעו את זה.

מה עושים? מנסים לשכנע אותם שהפלישה תתבצע ממקום אחר לגמרי!

 הרעיון הראשוני היה של איאן פלמינג: עובד במודיעין הבריטי, שלגמרי במקרה התפרסם אחר כך כמי שכתב סדרת מתח על סוכן חשאי בשם 'ג'יימס בונד'… לאיאן פלמינג היו הרבה רעיונות יצירתיים בתחום הריגול, ואחד מהם היה להשתמש בגופה של אדם שנפטר כדי להעביר מסמכים 'בטעות' לגרמנים.

 את התכנית בפועל תכננו וביצעו אנשי המודיעין הבריטי. הם השיגו את גופתו של בחור בשם גלינדר מייקל, שהיה אדם חולה שמת. וכמו, להבדיל, שמשון הגיבור – גם הוא במותו פגע באויב יותר מאשר בחייו! המודיעין הבריטי המציא עבורו זהות חדשה, וכך, בין לילה, הפך גלינדר המסכן לקצין בכיר בשם וויליאם מרטין, שהיה בדרכו לעשות שליחויות סודיות וחשובות עבור הממלכה הבריטית!

בתיק שהוצמד אליו היו פריטים אישיים, כמו מכתבים ותצלום מידידה, וגם מסמכים 'סודיים', שמדווחים שפלישת בנות הברית תהיה ביוון וסרדיניה. 

גופתו של גלינדר נלקחה בצוללת אל מול חופי ספרד, והושלכה אל הים. ספרד היתה לכאורה ארץ נייטרלית, אך בעלות הברית ידעו שהשלטון תומך בגרמנים. ואכן, כשדייג מקומי גילה את הגופה שהגיעה לחוף, הבריטים דרשו לקבל מיד את המסמכים – מה שגרם לספרדים להבין שהמסמכים חשובים מאוד, ולהעביר אותם בדיוק לאן שהבריטים רצו…

  ואכן, בסיעתא דשמיא גדולה, הפיתיון עבד! ה'קציצה' נבלעה על ידי הגרמנים, שהיו משוכנעים שהקצין והמסמכים שהוא נושא עימו אמיתיים לגמרי, והם העבירו את הצבא שלהם ליוון וסרדיניה.

כשבעלות הברית תקפו בסיציליה, הגרמנים היו בטוחים שמדובר בתרגיל הטעיה, וכך נפתחה הדרך לכיבוש קל יותר של אירופה על ידי בנות הברית! 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture