חכמלוגי

עמק שילה

ט'ו באב – איזה יום שמח! במיוחד אחרי העצבות של ימי בין המצרים…בט'ו באב בנות ישראל היו יוצאות לחולל בכרמים וכך היו מוצאות את בן זוגן. מקום שמתחבר במיוחד לחג הזה הוא שילה: בספר שופטים מסופר כיצד שבט בנימין נלחם עם יתר השבטים ונוצח, והשבטים נשבעו שלא יתנו את בנותיהם לבני בנימין. כיצד, אם כן, ימשיך שבט בנימין להיות חלק מעם ישראל? והנה, מצאו פטנט – הבנות יצאו לחולל בכרמי שילה, ובני בנימין 'חטפו' אותן והתחתנו איתן. אז מה דעתכם שגם אנחנו נטייל היום לשילה? 

שילה הוא מקום מאוד משמעותי בהיסטוריה של עם ישראל – שם עמד המשכן עד לבניית בית המקדש בירושלים, ושם חנה התפללה וזכתה ללדת את שמואל הנביא. כיום שילה הוא יישוב משגשג, ולידו ניצב תל שילה, אתר ארכיאולוגי וגם מקום מלא אטרקציות בנושא המשכן! במקום תוכלו לחזות במיצג 'מגדל הרואה' המספר את סיפורה של שילה הקדומה, ובחווית המשכן תוכלו ללמוד על המשכן בעזרת מוצגים מרתקים והולוגרמה מגניבה במיוחד! בנוסף, אם תמיד חלמתם לחפור ולגלות סודות מהעבר, תוכלו להיות ארכיאולוגים ליום אחד, ולסנן עפר מהחפירות בתל שילה.

בתמונה: עתיקות שילה. צילום : רון אלמוג. RonAlmog from Israel (ישראל), Flickr – RonAlmog – תל שילה (13)CC BY 2.0

Flickr - RonAlmog - תל שילה (13)

באזור יש עוד אטרקציות רבות – חדר בריחה, מסעדות, טיולי אופניים לקבוצות גדולות ועוד. גם מעיין הגבורה ליד עלי הסמוכה הוא מקום נהדר להתרענן בו בהמשך היום. בתל שילה מכינים עבורכם תכניות מיוחדות לבין הזמנים – רק הכנסו לאתר, ומצאו מה מתאים למשפחה שלכם! תהנו! 

 בתמונה: נחל שילה בחורף. צילום: יודקה. ?יודקה yudkey?‎, שילה. חורף תשע'ה. 2015 – panoramioCC BY 3.0

שילה. חורף תשע"ה. 2015 - panoramio

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture