חכמלוגי

ידיים

השבוע ב'אבא ליום אחד', שמשון עובד בעמותת 'ידיים', שעוזרת לשפץ בתים של נזקקים. איזה מעשה נהדר!

הידיים שלנו הם באמת כלי העשייה העיקרי שיש לנו בחיים. נסו פעם לקשור אותן מאחורי הגב ולבצע את המטלות הרגילות שלכם בלעדיהן! הנה כמה עובדות שאולי לא ידעתם על הידיים שלכם.

 • קטנות אך מורכבות – כף היד היא איבר קטן יחסית, אך היא מכילה כ-29 עצמות שונות! אגב, באמת לא מדובר במספר מדויק – לאנשים שונים יש מספר עצמות קצת שונה! ביד יש גם 34 שרירים שונים, ומה שמפתיע הוא שבאצבעות עצמן, אין בכלל שרירים. השרירים נמצאים בכף היד, וחלקי האצבע השונים מחוברים אליהם בעזרת גידים.

 • המון סוגי פעולות – שימו לב כמה סוגי פעולות שונות אפשר לעשות בעזרת הידיים! פעולות עדינות ופעולות שדורשות כוח, פעולות שדורשות קואורדינציה ופעולות שדורשות דיוק… בעזרת הידיים אנחנו יכולים להשתמש בכלים, והן משמשות גם ככלי תקשורת חשוב. כדי להפעיל את כל המערכת המשוכללת הזאת, רבע מהאזור במוח שאחראי על התנועה מוקדש לכפות הידיים שלכם!

 • אדון אגודל – מבין האצבעות, אפשר לומר שהאגודל הוא החשוב ביותר. העובדה שאנחנו יכולים לבצע כל כך הרבה פעולות קשורה לעובדה שהאגודל מסוגל לזוז באופן עצמאי מול כל אחת מהאצבעות. אגב, בעל חיים אחר שזכה במתנה הזאת, מלבד משפחת הקופים, הוא דב הקואלה האוסטרלי!

 • שמאליים וימניים – מה היד החזקה שלכם? באיזו יד אתם כותבים? רובכם הגדול  ימנים, כנראה, כי רק מעט יותר מעשירית מהאוכלוסייה הם איטרי יד ימינם, או יותר בפשטות – שמאליים. אם אתם בנים, הסיכוי שלכם להיות שמאלי הוא מעט גבוה יותר מאשר אם אתם בנות, ואם ההורים שלכם שמאליים, הסיכוי גבוה עוד יותר! אם אתם ממש, ממש מיוחדים, אחד ממאה באוכלוסייה, אולי אתם אפילו אמבידקסטרים, כלומר מסוגלים להשתמש באותה מידה בשתי הידיים.

 • כף חלקה ולבנה – והנה עוד עובדה קטנה שאולי לא ידעתם: גם אם ממש בא לכם להיות שזופים מכף רגל ועד ראש, לא תצליחו לשזף את העור על כף היד! כף היד היא גם אחד המקומות היחידים בגוף שלא צומחות עליה שערות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture