חכמלוגי

הידעת – אימוג'י

 השבוע, לפני שבעים שנה בדיוק, נבחר הסמל של מדינת ישראל. כולכם מכירים אותו: מנורת שבעת הקנים, בעיצובם של האחים שמיר. מה המשמעות של סמל? בסמל המדינה אנחנו לא כל כך משתמשים בחיי היום יום, אבל דווקא בשנים האחרונות, יש סמלים שאנחנו ממש לא מסתדרים בלעדיהם – האימוגי'!

אז הנה כמה דברים שאולי לא ידעתי על הציורים החמודים שלא רק מקשטים את ההודעות שלנו, אלא משמשים שפה של ממש.

  שיגטקה קוריטה מעצב יפני, הוא ממציא האימוג'ים, והוא חשב על הרעיון הזה לפני עשרים שנה בדיוק. הוא ניסה להתמודד עם מערכת שהרשתה למשתמשים שלה להשתמש רק ב-250 תווים לכל הודעה (כלומר אותיות או סימונים אחרים), והוא חשב שבעזרת סמלים יהיה אפשר להעביר מידע מתומצת יותר. תחשבו על זה – אם מישהו מספר לכם בדיחה ואתם צריכים לכתוב את התגובה שלכם במילים, מה תכתבו? 'נורא מצחיק!' או 'גלגלת אותנו מצחוק…' יתפסו הרבה יותר מקום מציור קטן של סמיילי מחייך או בוכה מרוב צחוק. אגב, הסמיילי הבוכה מצחוק הוא האימוג'י הנפוץ ביותר!

קרדיט תמונה: Emoji One, Emojione 1F602CC BY-SA 4.0

Emojione 1F602

 

  176 זה מספר האימוג'י שקוריטה יצר, והם היו מיועדים לשימוש ביפן בלבד. הם אמנם הומצאו ב- 1999, אך רק כשחברת אפל הכניסה אותם לאייפונים לפני כשבע שנים, הם הפכו להיות פופולריים כל כך! נכון להיום יש לא פחות מ-2823  אימוג'י, ורק בפייסבוק נשלחים כ-60 מיליון סמלים מדי יום!  

  אימוג'י דיק  עד כמה אפשר באמת להביע את עצמנו באימוג'י? לפני עשר שנים, פרדריק בנסון החליט 'לתרגם' לאימוג'י יצירה ספרותית מפורסמת מאוד בשם מובי דיק. לא ברור עד כמה גרסת האימוג'י דומה לספר המקורי, אך הספר המיוחד נמצא כיום בספריית הקונגרס (הכנסת) האמריקאי, כדוגמה לתהליכים תרבותיים שעוברים על החברה שלנו!

  אמוטיקון ואימוג'י מה ההבדל בין אמוטיקון (הקרוי בעברית רגשון) לבין אימוג'י? באמוטיקון משתמשים בסימנים הרגילים שנמצאים על המקלדת כדי ליצור הבעה של רגש. מצחיק, נכון? (-: באימוג'י, לעומת זאת, אנחנו משתמשים בסמלים קיימים שציירו בשבילנו.

  מילון אימוג'י  קרה לכם שהתלבטתם איזה אימוג'י לשים, ומה בדיוק הכוונה של ציור כזה או אחר? כשיש כל כך הרבה סמלים, לא פלא שמסתבכים! בדיוק לצורך הזה קיים ברשת 'מילון אימוג'י', כדי שלא תשלחו בטעות סמיילי של נשיקה לרב שלכם…

  מילת השנה  עד כמה סמלי האימוג'י הם סוג רציני של תקשורת? לפחות לפי 'מילון אוקספורד', שהוא מילון מכובד ביותר, אימוג'י הוא ממש שווה ערך למילה. וההוכחה – לפני מספר שנים, האימוג'י הבוכה מרוב צחוק זכה בתאור 'מילת השנה', למרות שהוא בכלל ציור! 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture