חכמלוגי

אגד

 השבוע, לפני 67 שנה, קמה חברת אוטובוסים שמוכרת כנראה לרובכם –  אגד! חשבתם שחברת האוטובוסים שלכם כל כך זקנה?

למען האמת, הניצנים שלה החלו עוד הרבה לפני כן, כשלפני מאה שנה, חבורת צעירים קנתה משאיות משומשות מהבריטים, התקינה בהם ספסלים, והסיעה אנשים תמורת תשלום. הנה כמה עובדות שאולי לא ידעתם על חברת 'אגד' והאוטובוסים שלה!

  • אגד לחו'ל – לפני קום המדינה, בנוסף לקווים הרגילים בתוך הארץ, לחברת אגד היו קווי אוטובוסים לסוריה, מצרים, ירדן ועיראק!

 

PikiWiki Israel 3690 Scanya Bus

 קרדיט תמונה: ארכיון אגד, PikiWiki Israel 3690 Scanya BusCC BY 2.5

 • מושכים אש – לצערנו, האוטובוסים תמיד עמדו בקו האש. פתיחת מלחמת העצמאות, למשל, היתה בהתקפה על אוטובוס שנסע ליד מושב נחלים. 

• מוזיאון אגד – אם אתם חובבי אוטובוסים, תוכלו לבקר בחניון אגד בחולון, שיש בו עשרות אוטובוסים היסטוריים. תוכלו להכנס פנימה, לשבת בכסא הנהג, ולראות איך התקדמנו! במקום יש אוטובוסים דמויי משאית מימי קום המדינה, משוריינים נגד התקפות אויב, ואפילו אוטובוס קומותיים מלפני שלושים שנה, ממש כמו בלונדון!   

Egged bus IL WV

 קרדיט תמונה: User: Grauesel at wikivoyage shared, Egged bus IL WVCC BY-SA 3.0

 • הנהג האדיב – מדי שנה, חברת אגד מכריזה על תחרות הנהג האדיב, ומקבלת מעל אלף סיפורים של נוסעים מרוצים שמתפעלים ממעשי הנהג שלהם. עמדת הנהג מאפשרת לעשות הרבה חסד! קחו את אלי בן גיגי, למשל, שנתן לצעירה שומרת מצוות כסף כדי שתוכל להגיע מאילת לביתה בירושלים לפני כניסת השבת. או את הנהג שהבחין באדם שהיה זקוק לטיפול רפואי בצד הדרך, עצר את האוטובוס, והציל את חייו… וגם אתם, כשאתם נוסעים באוטובוס, אל תשכחו לקום באדיבות ולתת לאנשים מבוגרים או נשים בהריון מקום לשבת! 

Buses02קרדיט תמונה: I, MathKnightBuses02CC BY-SA 3.0

 

15 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture