חכמלוגי

בעלי חיים מיוחדים

 השבוע בהכל בחסד, הילדות עוזרות ל'מרכז רעות מת'ת', בה אנשים עם מוגבלויות עובדים ויוצרים מוצרים נהדרים. מה שחשוב זה הרוח, לא בהכרח מגבלות הגוף! 

ועכשיו שאלה: מה עושה בעל חיים שנולד עם מוגבלות? איך הוא יכול להסתדר בלי כל האביזרים והעזרה שבן אדם מקבל? ובכן – מסתבר שיש כאלה שמסתדרים מצויין, ואפילו מצויין פלוס! הנה כמה דוגמאות: 

 

• רואן, כלב העטלף – רואן הוא עיוור מלידה, אבל אם תראו אותו מתרוצץ בלי שום בעיה ביער ליד ביתו, בחיים לא תנחשו שהוא לא רואה. הוא נעזר בחוש הריח המחודד שלו, ואפילו פיתח שיטה מיוחדת להתמצא במרחב: הוא נובח, ונעזר בהד החוזר כדי לאתר את המיקום שלו! ממש כמו שעושים עטלפים במערות חשוכות. בכל מקרה, הוא מלא בשמחת חיים, ולא מוטרד בכלל מהנכות שלו.

  

• דומיניק, כלב עם שתי רגליים שמאליות – דומיניק הוא כלב מסוג גרייהאונד, זן של כלבים שהוא אלוף בריצה! כשהיה גור, דומיניק נלקע לתאונת דרכים מאוד לא נעימה, שהשאירה אותו עם שתי רגליים שמאליות בלבד. איך אפשר לרוץ עם שתי רגליים, ועוד כששתיהן באותו הצד? תשאלו את דומיניק, שלגמרי לא מתרגש מחוקי הפיזיקה, וממשיך לרוץ במהירות על שתי רגליו הבריאות כאילו כלום לא קרה! מדהים לראות !

 

• רובי, כלבה טיפולית – רובי היא לא רק עיוורת, היא גם חרשת, וזה אתגר גדול מאוד לבעלים שלה לטפל בה! אך היא נעזרת בחוש הריח והמישוש, ומעל הכל באהבתה הגדולה לבני אדם. למען האמת, רובי היא כלבה כל כך ידידותית, שהיא עוברת הכשרה כדי לעזור לילדים שהם בעצמם בעלי מוגבלויות! ההתמודדות שלה מחזקת ותורמת לילדים המון – אם רובי יכולה להסתדר ולשמוח בחיים, גם הם יכולים!

 

3 תגובות

  1. תגובה
    כן זה ממש מחזק. גם כשילדים עם מוגבלות מטפלים בבעלי חיים עם מוגבלות זה ממש מעודד ומחזק אותם. זה מדהים לראות את זה! ואם בעלי חיים מסוגלים להתמודד – קל וחומר אנחנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture