חכמלוגי

הכתבים הצעירים

אנחנו עדיין בתקופת האבלות על חורבן בית המקדש, אבל זה לא אומר שחייבים להשתעמם! אפשר ליצור כתבה מצולמת שמתאימה לתקופה, ומה דעתכם שנקרא לה 'הסוד של ירושלים'?

 

מה צריך?

טלפון נייד עם מצלמה

מחברת ועט לכתיבה

מרואיינים

 

מה עושים?

קודם כל, מחליטים במה בדיוק תעסוק הכתבה שלכם. הנה כמה רעיונות: המשמעות של עיר ירושלים, חסרון בית המקדש, אהבת חינם ושנאת חינם… אם אתם ירושלמים, בטח יצוצו לכם עוד הרבה רעיונות שקשורים לעיר!

בהתאם לנושא, כותבים את השאלה שאתם רוצים לשאול את המרואיינים שלכם. למשל: 'איזו שכונה את הכי אוהבת בעיר ירושלים?' או 'איך לדעתך אפשר להביא ליותר אהבת חינם במדינה?' או 'איך אתם מדמיינים את בית המקדש השלישי?'

ועכשיו, יוצאים לשטח! אם אתם לא ביישנים, צאו לרחוב, ספרו לאנשים שאתם מכינים כתבה, ובקשו מהם בנימוס לענות על השאלה שלכם. סביר להניח שחלק לא יסכימו, אבל אל תתייאשו. ואל תשכחו לצלם את מי שכן מסכים במצלמת הוידאו בנייד!

אם לא נעים לכם לפנות לאנשים זרים, אתם יכולים להכין כתבה מצויינת גם עם בני המשפחה, החברים והשכנים. כמעט בטוח שתקבלו תשובות מפתיעות… בין מרואיין אחד לשני אתם יכולים להכניס קטעי קריינות שתמציאו.

כמה אנשים צריך לראיין? באופן עקרוני כמה שתרצו, אבל לא כדאי יותר משישה אנשים, כדי שהכתבה לא תצא ארוכה ומטריחה מדי.

השלב האחרון זה להעביר את הסרט למחשב, לאסוף את המשפחה, ולהראות להם את הכתבה שצילמתם. מה דעתם על התשובות שהמרואיינים שלכם ענו?

 

26 תגובות

  1. למעין מרים לסקר
    את יכולה להשתמש בפלאפון של ההורים שלך או ללוות ממכרים או שכנים או לצאת להכין את הכתבה עם עוד מישהו או פשוט לעשות את זה סתם לכיף ואם את רוצה לכתוב את התוצאות, לקרין ישירות במחשב ולהציג את זה- במציאות, בסרט או בתוכנה של סרטים. בהצלחה1

  2. תשובה למעיין מרים לסקר
    ולאחד ההורים או האחים (אם יש אני לא מכירה אותך..) יש טלפון נייד עם מצלמה שיוכל לתת לך לכמה זמן? או לבקש ממשהו חברים/משפחה ו.. מצלמה? בהצלחה!!

  3. פתחו
    לא חייב טלפון נייד שבו יש מצלמה אפשר גם מצלמה בנפרד וטלפון בנפרד לחברה שלי יש טלפון נייד עם מצלמה אבל דרך אגב למה צריך בכלל טלפון הרי במצלמה גם שומעים אז למה צריך?

  4. תשובה ללבונה
    לבונה-זה באמת מבאס:( אבל, את יכולה לעשות עם חברה שיש לה מצלמה או פלאפון עם מצלמה או פשוט לכתוב על דף את התשובות (כמו ראיון) ולעשות מזה מצגת יפה ושווה במחשב 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture