חכמלוגי

בעלי חיים מחלצים

 

בעלי חיים מחלצים

 

שלום ילדים! כאן ד'ר פולקע, מומחה לחילוץ והצלה!

השבוע ב'אבא ליום אחד' הכרנו את יחידת החילוץ מגילות, חבורת אנשים צדיקים שיוצאים בהתנדבות להציל חיים של אנשים שנתקעו במסלולים במדבר יהודה.

אך לא רק כוחות חילוץ אנושיים קיימים בשטח! כבר שנים רבות נהוג להשתמש בבעלי חיים כדי לעזור למי שנמצא בצרה, מפני שלבעלי חיים יש יכולות מסוימות שלבני אדם אין. רוצים כמה דוגמאות? בבקשה!

 

כלבי סן ברנרד. כלבי החילוץ הידועים ביותר הם כלבי סן ברנרד. כלבי הענק מכונים כך בגלל מעבר סן ברנרד, מעבר מושלג ומסוכן שעובר בהרי האלפים הגבוהים.

 

כבר לפני מאות שנים, הקימו נזירים מנזר על אם הדרך כדי לעזור לעוברים ושבים, והם הביאו אתם כלבים ככלבי שמירה. הם היו מלווים את עוברי הדרכים לדרכם, ויום אחד שמו לב שהכלבים מצליחים לאתר אנשים שאבדו בדרך, ושנקברו תחת השלג. כשנמצא עובר אורח מסכן שכזה, הכלב היה נשכב עליו ומחמם אותו עד שתגיע עזרה.

 

 

בהמשך, הכלבים אומנו בצורה מסודרת כדי שיוכלו להציל חיים, ואכן, במשך מאה וחמישים שנה, הצילו הכלבים כ-2000 איש! אלוף החילוץ היה ברי, שבמשך 12 שנה הציל מעל 40 אנשים.

 

אלופי ההרחה. היכולת החשובה ביותר של כלבים שעוזרת במשימת האיתור והחילוץ היא יכולת ההרחה שלהם. כלבי גישוש משמשים לאיתור אנשים אבודים או לחיפוש אחר פושעים נמלטים, ואם יש חלילה רעידת אדמה או מפולת, הכלבים יכולים למצוא בעזרת אפם הרגיש אנשים שנלכדו מתחת להריסות, ולכוון אליהם את המחלצים.

יש גם כלבים שאומנו להריח חומרי נפץ, שיכולים להזהיר את הסביבה מפני הסכנה.

 

הדולפינים הטובים. למרבה הפלא, יש בעלי חיים שמצילים אנשים גם בלי שמבקשים מהם: דולפינים. לפני כמה שנים, חבורת צוללנים שהלכה לאיבוד בים סוף ניצלה בזכות דולפינים שהקיפו אותם ושמרו עליהם מכרישים. הדולפינים גם קפצו באוויר כשהגיעה לאזור ספינה, כדי שהצוללנים ייראו ויימצאו. יש סיפורים רבים כאלה, וכנראה שכשהקב'ה רוצה להציל מישהו, הוא מוצא את השליחים המתאימים…

 

 

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture