חכמלוגי

פחדים

   

 

פחדים

  

 

שלום ילדים!  כאן ד'ר פולקע, הפסיכולוג המומחה! השבוע מתברר שלעירא יש פחד קהל. הוא לא היחיד – הרבה מאוד אנשים סובלים מפחדים שונים, ופחד קהל הוא אחד הנפוצים בהם.

 

אז מה עושים? אפשר לעשות תרגילי הרגעה כמו נשימות עמוקות, אפשר להשתמש בדימיון כדי לדמיין את עצמנו מצליחים במשימה, והכי טוב לנסות להתרכז לא בעצמנו, אלא בדברים הטובים שההצגה שלנו תעשה לעולם!

 

בינתיים, בואו נלמד קצת על פחדים.

 

 

 

* פחד הוא רגש חשוב מאוד, שנועד לשמור עלינו במקרה של סכנה. מי שלא מפחד לקפוץ לכביש מול מכונית, או להכניס יד לתוך אש, לא סובל מפחדים: הוא בן אדם רגיל ונבון לגמרי!

 

 

 

* מה שהופך פחד לפוביה הוא בדרך כלל העובדה שרגש הפחד מוצמד לחפץ או ארוע שאין בהם שום סכנה. אחד המאפיינים של פחדים כאלה הוא הניסיון להמנע מהם בכל מחיר. לעיתים מדובר בפחד מארוע שהוא באמת מסוכן, אבל שהסיכוי שיקרה הוא נמוך מאוד, כמו מבול.

 

 

 

* הנה רשימה חלקית מאוד של דברים שאנשים סובלים מפוביות לגביהם, ולכל פחד כזה יש שם ארוך משלו: קלוסטרופוביה זה פחד ממקומות סגורים, אקרופוביה זה פחד גבהים, וארכנופוביה זה פחד מעכבישים. חוץ מזה, באופן נדיר יותר, נראה שאנשים פוחדים מכמעט כל דבר: מבובות (פדיופוביה) מהצבע כתום (קריסופוביה) מפרחים (אנטופוביה) ולא תאמינו – יש אפילו פוביה מהמספר 666! ומסכנים אלה שיש להם טורופוביה, שזה פחד מגבינה…מה הם עושים בשבועות?

 

 

 

* אם יש לכם איזשהו פחד משמעותי, כזה שמפריע לכם בחיים, חשוב שתדעו שאפשר לטפל! לא חייבים לתת לפחד לנהל לנו את החיים…אשרי אדם מפחד תמיד, אבל רק מהקב'ה!

 

 

  

 

 

  

 

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture