חכמלוגי

מכבי אש

שלום ילדים! 

חושבים שאין הרבה מה לדעת על כבאות ולוחמי אש? אז בואו נראה אם ידעתם את העובדות הבאות!

 

* אנשים התארגנו כדי לכבות שריפות כבר לפני יותר משלוש מאות שנה, הרבה לפני שהומצאו רכבי הכיבוי! כל בית עסק היה מחוייב להחזיק מספר דליים מסויים (לפי הסיכון שהוא יעלה באש…), ובזמן שריפה, הדליים היו נזרקים אל הרחוב. התושבים היו יוצאים החוצה ויוצרים שתי שורות שהובילו מהבאר של העיר אל הבית הבוער. בשורה אחת הועברו דליים מלאי מים, ובשורה השניה הדליים הריקים הוחזרו אל הבאר למילוי חוזר. יעיל, לא? אבל פחות יעיל מהציוד שיש היום.

 

* תחנת כיבוי האש הראשונה בארץ נפתחה בתל אביב, על ידי אדם בשם אבא כהן, עשרים ושלוש שנה לפני קום המדינה. משך שלושים וחמש השנים הבאות, כל הכבאים היו מתנדבים.

 

* משאבת המים הראשונה שהופעלה על ידי מנוע עזרה כל-כך לכבאים שהם כינו אותה 'יעל', על שם הגבורה התנ'כית.

 

* כבאים עושים המון דברים מלבד כיבוי שריפות: הם מחלצים לכודים (מרכבים בתאונות, למשל), מטפלים במקרים של חומרים רעילים שמסכנים את הסביבה, וכמובן, מורידים גורי חתולים שתקועים על עצים. או שלא (:

 

* יש המון סוגים של רכבי כבאות: רכבים שמיוחדים לשריפות יער, רכבים עם מנופי ענק כדי לחלץ מגובה (44 מטר!) ואפילו אופנועי כיבוי עם צנור קטן להגעה מהירה! ומאז השריפה בכרמל לפני מספר שנים, יש גם מסוק מוטס.

 

* אם אתם מעל גיל 15, תוכלו גם אתם להיות כבאים! צופי האש הם מתנדבים שעוזרים בכיבוי שריפות – אך רק במקרים שלא מסכנים אותם. 

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture