חכמלוגי

שיניים

   

 

שיניים

  

 

שלום ילדים!   

 

 

 כאן ד'ר פולקע! השבוע באסי וטוביה, קורית לאסי תקלה לא נעימה עם השן… לעופות כמוני יש רק מקור, אבל בכל זאת חיפשת ומצאתי לכם כמה עובדות מעניינות מאוד על שיניים!

 

 

 

חיוך מנצנץ – אולי יצא לכם לראות אנשים עם שן זהב – אבל על קישוט שיניים באבנים יקרות בטח לא שמעתם! לבני שבט המאיה, שחיו לפני כאלפיים חמש מאות שנה, היה מנהג מעניין. הם נהגו לקדוח חורים קטנטנים בשן, ולהכניס לתוכם אבני חן צבעוניות. כנראה שהם חשבו שזה יפה – ומי אני שאתווכח עם אופנה?

 

 

 

מאז ומעולם היו לאנשים בעיות עם השיניים. עובדה – סתימה עשוייה משעוות דבורים מלפני אלפי שנים נמצאה בחפירות ארכיאולוגיות. אך מסתבר שרק במאתיים השנים האחרונות רפואת השיניים הפכה למקצוע של ממש . ומה עשה מי שכאבה לו השן לפני כן? הלך לנפח או לספר. להם היו את כלי מתכת המתאימים כדי לעקור את השן הבעייתית.

 

 

 

ואיך צחצחו שיניים בימי קדם? בעזרת מקלות או ענפים של עצים מיוחדים. לעיסת ענף מעץ הקינמון, למשל, הוכחה כיעילה לא פחות בשמירה על השיניים מצחצוח במברשת מודרנית…המברשת האמיתית הראשונה הומצאה כנראה בסין, והיא היתה עשויה בענף במבוק ושערות קשיחות של חזיר בר. ומה דעתכם על משחה שעשויה מקליפות ביצים שרופות? נשמע טעים…

 

 

 

ניקוי השיניים עם חוט דנטלי הוא חשוב אפילו יותר מהצחצוח עצמו, אך אסיר בכלא בארה'ב מצא לחוט שימוש מעניין. הוא קלע את החוט הדק לחבל, ונמלט מהחלון.

 

 

 

ליתושים יש 47 שיניים, לשבלולים יש 25, והן נמצאות על… הלשון. ולעומת בני האדם, שבמהלך חייהם יש רק שתי מערכות של שיניים, לכרישים יש 40! מה שבטוח זה שלא הייתי רוצה לפגוש אותן מקרוב…

 

  

 

 

  

 

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture