חכמלוגי

מחט בערימה של שחת

 שלום ילדים! 

 זאת שוב אני, תפארת הממחזרת!

 היום רציתי לדבר על חומר שלא תמיד זוכרים למחזר. רוצים רמז? הוא קשיח, שקוף, ומתנפץ לכל עבר כשהוא נשבר… נכון, זכוכית!

 מי יודע ממה הזכוכית עשויה? אם אמרתם 'חול', צדקתם. אבל לא רק. זכוכית עשויה גם מאפר, סודה ואבן גיר. חלק מהחומרים האלה מושגים ע'י חציבה, שקצת הורסת לנו את הטבע והנוף.

 באופן יחסי, זכוכית שנזרקת לא מזיקה לסביבה, כי היא עשויה מחומרים טבעיים. ובכל זאת, כדאי מאוד למחזר אותה! יש לזה שתי סיבות: קודם כל, כדי שיהיה פחות זבל, ושנית, כי היא מתמחזרת מצוין. את הזכוכית המשומשת גורסים, כלומר שוברים לחתיכות קטנות, ואחרי כן היא משמשת חומר גלם מעולה ליצירת זכוכית חדשה. זה חוסך הרבה אנרגיה מתהליך הייצור! אגב – לפעמים זכוכית שנזרקת גורמת לשריפות באתרי אשפה. יש לכם רעיון מדוע?

 לא בכל מקום יש מחזוריות לזכוכית, אבל גם אם אין, אפשר לעשות המון דברים מצנצנות ובקבוקים משומשים! לקשט ולאחסן חפצים, לשתול עציצים, אפילו להכין ארוחה בצנצנת ולקחת לבית ספר! אבל היום אני אלמד אתכם איך להכין מצנצנת משחק מגניב לגמרי, בכלום וחצי מאמץ וחומרים שיש בכל בית. 

 מה צריך?

 

• צנצנת זכוכית (עדיף גבוהה וצרה) עם מכסה, למשל צנצנת קפה.

• שקית אורז

• כ-20 פריטים קטנטנים וקשיחים. (אפשר גם  יותר אם תמצאו…) למשל: שקל, חרוז, אטב משרדי, גולה קטנה, כפתור וכו'

  

מה עושים? 

1. קודם כל, מסדרים את החפצים שלכם על שולחן, ומצלמים. אם יש אפשרות להדפיס את התמונה – זה מצוין. אפשר גם לעשות רשימה כתובה שלהם. 

2. אם יש על הצנצנת מדבקה, מורידים אותה. הדרך הפשוטה ביותר זה להשרות את הצנצנת בקערה עם מים חמים מאוד, ואח'כ לשפשף עם סקוטש טבול באלכוהול.

מחכים שהצנצנת תהיה לגמרי, לגמרי יבשה! במיוחד מבפנים. 

3. שמים בצנצנת שכבת אורז, ושניים שלושה פריטים. ושוב – שכבת אורז, ושניים שלושה פריטים. כך ממשיכים למלא את הצנצנת באורז ובחפצים. משאירים רווח של שניים שלושה סנטימטר למעלה, כדי שהאורז יוכל לזוז בקלות. 

4. סוגרים את המכסה, ומדביקים אותו בעזרת דבק חם או נייר דבק שקוף. אתם לא רוצים למצוא את המשחק שלכם מפוזר בכל הבית, נכון…? 

5. ועכשיו – משחקים!

אפשר לשחק לבד – לטלטל את הצנצנת ולנסות למצוא את כל החפצים שברשימה. אפשר גם לעשות תחרות. מי מוצא  יותר חפצים בדקה? מי מצא את הגפרור הכי מהר? 

 בהצלחה! 

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture