חכמלוגי

נס חנוכה באוסטרליה

  

נס חנוכה באוסטרליה

 

 

ג'ק ודיאנה חיו באוסטרליה. הוריהם הגיעו מעיירות יהודיות באירופה לפני מלחמת העולם הראשונה, עבדו קשה, והצליחו לבנות לעצמם חוות חקלאיות מצליחות.

 

אוסטרליה היא ארץ ענקית, ורבות מהחוות הן מבודדות, כשסביבן שטחים עצומים לגידול כבשים. בחווה שכזאת חיו ג'ק ודיאנה, שבעבר נקראו יעקב ודינה.

הריחוק מקהילה יהודית, מבית כנסת וחינוך יהודי, גרם להם להתרחק מהיהדות. 'מה זה משנה אם אנחנו יהודים או לא?' שאל ג'ק את אשתו, והיא הסכימה איתו. כך חיו השניים, מנותקים מהעולם ומעמם.

 

אחד הקשרים היחידים שהיה להם עם העולם החיצוני היה העיתון השבועי. באחד הימים, דיאנה ראתה בעיתון שבאותו שבוע היהודים נוהגים לחגוג את חג החנוכה בהדלקת נרות. היא קראה את הכתבה שוב ושוב, כשהיא עצמה לא מבינה מה כל-כך דבר אליה. בסופו של דבר, היא קמה ממקומה, הציבה נר על אדן החלון, והדליקה אותו. מאוחר יותר בערב, גם ג'ק נתקל בעיתון. הוא ראה את הנר על החלון, והחליט לצרף עוד נר משלו.

 

באותו לילה פרצה סערה. סערות כאלה קורות מדי פעם באוסטרליה, והן לגמרי לא נעימות. החשמל והטלפון נותקו, וגשמים עזים החלו לרדת. הגשמים הפכו מהר מאוד לשטפונות, שהציפו את הבית. 'מה נעשה?!' קראה דיאנה 'אנחנו עלולים לטבוע בהצפה הזאת!'

ובינתיים, כוחות ההצלה האזוריים הסתובבו במקום, מנסים לאתר אנשים במצוקה. הלילה היה חשוך, הגשם הכבד ניתך ארצה, והם כמעט חלפו על פני הבית. 'הי, מה זה האורות הקטנים האלה?' שאל אחד המחלצים, והצביע לעבר שני אורות קטנטנים שריצדו במרחקים.

 

כשהכוחות דפקו על הדלת, וגילו את ג'ק ודיאנה המפוחדים, הם ספרו להם איך הם מצאו אותם. 'ניצלנו בזכות נרות החנוכה!' אמרה דיאנה בהתרגשות, ומאז השניים הבינו שיש משמעות גדולה מאוד לזה שהם יהודים…     

(על פי אתר חב'ד)

 

  

 

 

12 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture