חכמלוגי

סיפור – סוכה מאלומיניום

  

 

סוכה מאלומיניום

 

 

כולכם בוודאי יודעים שברוסיה הקומוניסטית, עד לפני כעשרים שנה, אסור היה לקיים מצוות. יהודים שלימדו תורה או עברית נשלחו לכלא, ויהודים שבכל זאת ניסו לשמור על יהדותם עשו זאת באופן נסתר.

 

כך גם היה בביתו של משה עדינוב. מדי שנה בתקופת סוכות, אביו היה בונה 'גג' למרפסת הקטנה בביתם מענפים ומעלים, ומזמין חברים. לילדיו לא ספר בדיוק מדוע, כי חשש מהשלטונות, אך משה הרגיש את החגיגיות שבעניין ונהנה. כשאביו נפטר, החליט גם הוא 'לסגור' מדי שנה את המרפסת. הוא היה בטוח שאביו השתמש בענפים בגלל שלא היה לו כסף לכיסוי מוצלח יותר, והחליט שהוא יעשה אחרת. היה לו חבר שעסק בהכנת מוצרי אלומיניום, ומשה בקש ממנו להתקין כיסוי למרפסת. כך נהג שנים רבות, כל עוד הקומוניזם שלט ברוסיה.

ואז השלטון נפל, והיהודים היו חופשיים לנהוג כפי שרצו.

 

 

רב חדש הגיע אל הקהילה, ובסוכות הוא בנה סוכה והזמין אליו את כל יהודי העיירה. כשנכנס משה לסוכה המרווחת, הרים את ראשו וראה את הסכך. מה זה? גם הרב משתמש בענפים?

 

 

כששאל את הרב על כך, הוא הסביר לו את הלכות סוכה ואת דיני הסכך הכשר. 'הרב, כבר שנים שאני בונה סוכה לא כשרה!' הצטער משה 'חשבתי שאני משפר את הסוכה של אבי, והזמנתי קורות אלומיניום!'

הרב חייך אליו. 'אני בטוח שבשמים מרוצים מאוד מסוכת האלומיניום שלך' הוא אמר. 'הרי לא יכולת לדעת את ההלכות, ועשית את המצווה בשמחה ומתוך כוונה ללכת בדרכי אביך!' 

התרגשות רבה עברה בין יושבי סוכת הרב. משה רץ לביתו והכשיר את סוכת משפחתו. 

 

מאז ועד היום, מהדר משה ומשפחתו במצוות סוכה ושמח בה מאוד.

 

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture