חכמלוגי

מעורב ירושלמי- ארגון נפש בנפש!

     

 

עולם חסד יבנה- נפש בנפש

 

  

 

תגידו, עברתם פעם דירה?

ואולי עברתם לעיר אחרת או סתם לבית ספר אחר?

בכל מקרה, זה לגמרי לא פשוט: צריך למצוא חברים חדשים ולהכיר סביבה חדשה, ולראות שבלימודים אתם לא מפגרים בחומר… נכון שהיה לכם נחמד אם מישהו היה מגיע איתכם לכיתה, מוצא לכם ידידים, מוצא לכם מקום לשבת ודואג להשלים לכם את הפערים בחשבון ואנגלית?

אז זה מה שעושה ארגון 'נפש בנפש'. אבל הוא לא עושה את זה לילדים ישראלים, הוא עושה את זה למשפחות של עולים חדשים. הם צריכים להתמודד גם עם שפה חדשה, פרנסה, ומנהגים שונים לגמרי מכל מה שהם מכירים.

 

הרב יהושע פס התגורר בארצות הברית, כשקרוב משפחה שלו, הנער נפתלי לנצקרון,
הי'ד, נרצח בפיגוע. הוא החליט שהוא יפעל להביא לארץ כמה שיותר עולים חדשים, ולא רק זה – הוא גם יעזור להם להשתלב כאן. כי מסתבר שלא מעט עולים חדשים ומלאי התלהבות מתייאשים אחרי כמה שנות מגורים בארץ, ויורדים בחזרה לארצות המוצא.

ארגון נפש בנפש מארגן טיסות, ודואג לקבלת פנים חמה בשדה התעופה. הוא מטפל בכל הניירת המעצבנת והלא מובנת שהעולים צריכים למלא. הוא עוזר להם למצוא מקום מגורים מתאים, עבודה, ובתי ספר טובים לילדים. הוא משמש כאוזן קשבת לכל בעיה שהעולה נתקל בה, גם שנים אחרי שהוא הגיע לארץ.

עד עכשיו, עלו לארץ כ-40 אלף עולים בזכות ארגון נפש בנפש, וכמעט כולם נשארים פה. איזה יופי של חסד – עם העולים, ועם עם ישראל כולו, שזוכה בתוספת של יהודים יקרים לארץ ישראל!  

 

 

 

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture