חכמלוגי

הפיל המיואש

  בס'ד
 
 

הפיל המיואש

סיפור קטן עם מוסר גדול

 
 
   

אדם אחד הלך לקרקס והסתובב בין האוהלים של החיות המאולפות. כאשר הגיע לפיל נדהם האיש למראה מוזר מאד:

הפיל הענק היה קשור בשרשרת ברזל פשוטה לעמוד קטן ורעוע. במשיכה קלה, הפיל יכל לנתק את השרשרת, להעיף את העמוד ולצאת לחופשי.

”מה אתה עושה כאן?“, שאל אותו לפתע אחד מעובדי הקרקס. ”מסתכל“, ענה האיש, ”אבל תגיד לי רק משהו אחד: איך הפיל עומד בשקט כשהוא יכול בקלות לנתק את השרשרת ולהשתחרר?“.

”הפיל הזה נמצא אצלנו מאז שהוא קטן“, ענה העובד, ”ואז הוא באמת ניסה. כמה פעמים. הוא לא הצליח לנתק את השרשרת כשהיה קטן ומאז הוא התייאש. נקבע לו בראש שהעמוד והשרשרת חזקים ממנו ולכן גם כעת, כשהוא כבר גדול, הוא אפילו לא מנסה“.

   

  תודה רבה לחיים ברנסון על הסיפור!

 
 
 
 
מה אתם אומרים?
 
אהבתם את הסיפור…?
 
מה לדעתכם אפשר ללמוד מהסיפור הזה לחיים שלנו? 
 
 
שתפו אותנו כאן בתגובות למטה והתגובה המושקעת עם הלימוד
החשוב ביותר תזכה בפרס!
 
 
   
 

105 תגובות

  1. הפיל המיואש
    שהפיל הענק היה קשור בשרשרת ברזל פשוטה במשיכה קלה ניתק את השרשרת, העיף את העמוד ויצא לחופשי. כמה פעמים הוא לא הצליח לנתק את השרשרת שהיה קטן ומאז הוא התייאש. נקבע לו בראש שהעמוד והשרשרת היו חזקים ממנו ולכן שהוא כבר גדול הוא לא מנסה. אהבתי את הסיפור.

  2. מסר לחיים על הסיפור
    לדעתי אדם/פיל אסור לו להתייאש גם אם חרב חדה על צווארו אל יתייאש מין הרחמים! הפיל כשהוא היה קטן הוא ניסה וניסה אבל לא הצליח והתייאש וכשגדל היה בטוח שאין לו סיכוי ולא ניסה למרות שאם היה מנסה היה מצליח! ואדם הוא לא בקלות מתייאש. ישראל הוא עם עקשן! וזה מה שטוב בעמ'י!

  3. מוסר השכל
    אהבתי מאוד את הסיפור. וניתן ללמוד ממנו שאסור לאדם להתייאש מעניין מסוים שבו הוא נכשל בעבר משום שאם יתייאש ולא ינסה שוב ושוב אלא יכניס לעצמו לראש שבגלל שבעבר הוא נכשל אז זהו הוא לא יצליח יותר ואין לו מה לנסות שוב, אדם שיחשוב כך יהיה כמו הפיל שגם כאשר כבר היה בכוחו להשתחרר ולברוח, בגלל שהוא נכשל בעבר לא ניסה שוב ולכן נשאר קשור וגם ישאר קשור לעד כל עוד לא ינסה להשתחרר וישאר מיואש, כך גם על האדם לא להתייאש ותמיד לנסות שוב ושוב אחרת גם הוא ישאר כבול לעד.

  4. חידה-תשובה
    מוסר השכל שלי הוא שכל עמ'י מקושרים ביחד והם לא יכולים להפרד אז אנחנו לא מנסים להפרד אנחנו יודעים שאם נשתחרר יהיה לנו רע ולא טוב ועדיף לקיים את המצוות

  5. סיפור ממש יפה אהבתי מאוד
    אני חושבת שהמסר הוא שלפעמים אנחנו חושבים שיש דברים שלא נוכל לעשות אבל בעצם אם היינו מנסים היינו רואים שאנחנו מספיק גדולים כדי לעשות אותם

  6. ההההתתתששששוווובבבההה
    שלא צריך להתייאש, צריך תמיד לנסות, לפעמים הדבר הזה 'קטן עלינו' אך אנחנו אפילו לא מנסים, כי אנחנו חושבים שזה קשה. אהבתי אותו, מוסר השכל גדול מאוד!!!

  7. מסר
    המסר של הסיפור הוא שגם אם נכנס לראש שלנו משהו עדיין צריכים לנסות ולנסות, ולא לוותר, גם כשנדמה לנו. דוגמא: שחקן חדש בקבוצה שלו, הקבוצה השנייה הכניסה לו לראש שהקבוצה שהוא משחק בה- גרועה, וכדאי לו לא להתאמץ. השחקן השתכנע ובמשחק הראשון מרוב יאוש הוא לא שיחק טוב והם הפסידו. הצעיר בגלל זה לא ניסה במשחקים הבאים לנצח. החברים שלו שמו לב ואמרו לו שזה לא נכון, ואם הוא ינסה הם ינצחו הצעיר ניסה ונכשל, עוד פעם ניסה והצליח!!!!!!!!!!!! מאז הוא כל הזמן מצעמץ ומנסה, גם אם הוא מפסיד, הוא ממשיך לנסות… לא לשכוח הסיסמא היא: לנסות ולנסות ולנסות בברכת אין יאוש בעולם כלל

  8. אף פעם אל תיתיאש
    גם כשקשה גם שמייאש תמיד להיות בשמחה ולנסות עוד פעם הרי למה יש ניסיונות מהקב'ה? כדי שנראה את אמונתנו ונסמוך על ה' בכל רגע ורגע ותמיד ללכת אחר הכלל: אין יאוש בעולם כלל

  9. תשובה….
    כשאדם לא מצליח במשהו חשוב, למשל במבחן גדול שבלעדיו לא תתקבל לשום מקום, הוא מתבאס, מתייאש, אבל הוא צריך לזכור שהנר עדיין דולק ואולי הוא פשוט לא מוכן לזה. אז במקום להתייאש ולקבוע שאין לו סיכוי, שיחכה מעט ובזמן הזה הוא ילמד עוד, יבין ויחכים יותר עד שיהיה מוכן לבצע את המבחן.

  10. על הפיל
    אנחנו בגיל קטן שניסינו מצווה מסוימת ולא הצלחנו התייאשנו כמו למשל לעזור לאמא בבית ואז שאנחנו גדלים אנחנו אומרים אם לא הצלחנו למה שנצליח? לא בגלל שתמיד טוב לנסות כל הזמן ואין ייאוש בעולם כלל לנסות זה אף פעם לא מזיק אלה להפך. תמיד עוזר לנסות ולנסות עד שנצליח ונראה שזה כיף ואנחנו אפילו לא מתאמצים.

  11. דעתי
    לדעתי המסר הוא לא להתייאש אף פעם. גם כשקשה פעם, פעמיים, אפילו 7 פעמים: '7 יפול צדיק וקם' אל תתייאשו ובסוף אנחנו גם נצליח וננצח!!! בעזרת השם כמובן…

  12. תשובה לסיפור
    דוגמא: ילד אחד בן 4 הלך לחדרו ורצה לקחת משחק מהמדף הגבוה הוא ניסה וניסה אך הוא לא הצליח מיפני שהוא היה נמוך מדי. כשגדל וגבה והיה הוא בן 9 הלך לחדרו (וכבר קיבל עוד הרבה משחקים) והמדף כבר לא היה גבוה בשבילו. הוא ראה את המשחק ורצה לשחק בו אך אמר לעצמו שהוא איננו יכול להגיע אליו. סוף! אז לתשובה: לא כל מה שהיה בעבר הרחוק קשה לנו מוכיח שאיננו מסוגלים לעשות זאת בהווה ולכן אנו לא צריכים להשאיר זאת כך אלה לנסות שוב ואם איננו מצליחים אנו יכולים או למצוא פתרון או להמשיך לנסות בעתיד! סוף!!!

  13. המסר שלי מהסיפור!!!
    אני אומרת שהמסר של הסיפור הוא שאסור להתייאש במיוחד אם זה החופש שלך….. וצריך תמיד לדעת שאם מנסים מצליחים במיוחד אם הוא ניסה פעם אחרונה שהיה קטן:) לפיל יש מח של פיל אבל לבני אדם לא ואין להם כזה זיכרון טוב כמו לפיל!!! אבל עם מדובר במשהו רע למשל לעצבן מישהו ולא מצליחים שקטנים או אפילו שגדולים זה לא אומר שצריך להמשיך לנסות. ותודה לערוץ מאיר שנותן לנו המון תכניות מעניינות ומעשירות. וכן אהבתי את הסיפור והמסר:)

  14. הפיל המיואש
    שבכל מכשול בחיים יש דברים קשים יותר או פחות אל כל דבר צריך לנסות פעם אחר פעם להצליח ולא להתיאש ואם פעם אחת מנסים ולא מצליחים אז לא להרים ידיים לנסות שוב ושוב שכתוב 'אין יאוש בעולם כלל'

  15. אני חושבת ש……
    אני חושבת שמהסיפור הזה אפשר ללמוד הרבה לחיים שלנו למשל -למדת למבחן הרבה הרבה ואז נכשלת ואז היה עוד מבחן ולא למדת כי אמרת במבחן השני למדתי כול כך הרבה ואז נכשלתי אז אני לא צריכה ללמוד. אסור להתייאש. צריכים לנסות עוד פעם ועוד פעם עד שמצליחים ובמקרה הזה אפשר גם לעשות מבחן חוזר. צריך להסתכללראות רק בעין טובה אם נגיד אני לא אקבל 100 במבחן אני לא אקבל באמת 100 צריך להגיד אני אקבל 100 ואז אולי אני אקבל 100. וכל דבר בחיים קשה בפעם הראשונה ואז עושים עוד פעם ועוד פעם עד שמצליחים- החיים קשים והמלאכה מרובה. -החיים קשים ואנו עושים את ההשתדלות שלנו.

  16. תשובה לסיפור
    זה סיפור מאוד יפה! אפשר ללמוד מהסיפור שבעצם על האדם לא להתייאש כלל אלא להאמין כל הזמן שהוא יצליח לעשות את הדבר שעומד לפניו ולא להתייאש בגלל שפעם אחת לא הצלחנו אלא להתמיד ולהשתדל! שנזכה!

  17. מסר לסיפור
    כשקטנים לא את הכל מצליחים אבל כשגדלים לאט לאט אנחנו יכולים להיות יותר חזקים! אז בלי להתייאש, לנסות לבעור כמו האש ואז תשימו לב כמה כח לכם יש!!!!!!!!!!!!!!!!

  18. לימוד
    הלימוד הוא לפעמים בן אדם לא יכול לעשות או ללמוד משהו כשהוא קטן אבל אם ניתבונן ונלמד שכשאנחנו גדולים אנחנו יכולים יותר ולא בגלל שאנחנו לא יכלנו פעם אז גם עכשיו לא ואני רוצה לתת משל לילד שינסה להרים חבית של 10 ק"ג הוא יצליח אבל בקושי אבל אם ניתן לאדם גדול להרים זה יהיה לו קל מאוד מאוד

  19. חמודדדדד!!!!!!!!!!!!!!!!
    מה אתם אומרים על הסיפור?- שהוא עם מוסר הסכל גבוה והסיפור מאוד חמוד! אהבתם את הסיפור?- כןןן מי לא הוא מלמד המון שאסור לותר ל ע ו ל ם ! מה דעתכם אפשר ללמוד מהסיפור הזה לחיים שלנו?-המון דבר אחד הוא שלעולם לא לותר ותמיד לנסות מתי שהוא אנחנו חיבים להצליח, נכון? נ.ב. כל הכבוד חיים על הסיפור המדהים!!!!!!!

  20. תגובה לסיפור
    מהסיפור הזה למדתי שגם בפעם הראשונה לא מצליחים אז תמיד כדאי לנסות בסיפור שהפיל היה קטן הוא ניסה ולאחר מיכן שהוא גדל אז הוא הבין שהוא לא יכול לעשות זאת ולכן גם אם גדלים אז תמיד להמשיך לנסות. סיפור ממש יפה

  21. מוסר
    אסור להתיאש אפילו אם ניסת כמה פעמים ולא הצלחת תמיד צריך לנסות שוב ושוב ולא להיתקבע על דעה מסוימת לנסות לראות דברים באור חדש יישר כח על התכנית אני נהנה כל פעם מחדש!!! תודה!

  22. מוסר ההשכל של הסיפור
    דבר ראשון הסיפור מאוד יפה ומוסר ההשכל שלו הוא: זה שאתה תמיד צריך לנסות וגם אם לא הצלחת בפעם הראשונה תמשיך לנסות ואל תתייאש! תנסה שוב ושוב ובעזרת השם בסוף תצליח.

  23. אני חושבת ש….
    יש לנו דברים שאנחנו מנסים לעשות אותם פעם פעמיים ולא כל כך הולך לנו! בוא ניקח דוגמא: למשל בתפילת שמונה עשרה… אני לא כל כך מנסה להתרכז או שאין לי חשק להתפלל אותו כל כך בכוונה אז היצר הרע מגיע ומשכנע אותך שאת לא יכולה להתפלל עכשיו ושזה לא בשבילך ואז את מתרגלת לזה ואת אפילו לא מנסה… אז ברגע שאת לא מנסה את לא מודעת לכח שיש לך ואת לא רואה עד כמה את יכולה להצליח יותר!! יש עוד המון דוגמאות וזו אחת מהן! מקווה שהבנתן………

  24. תגובה לפיל המאויש
    אני למדתי מהסיפור הזה שהחינוך מגיל קטן הוא מאוד מאוד מאוד חשוב ונותן לנו את החוזק, המחשבה בנושא הזה והמאמץ (כמה אנחנו רוצים להשקיע בזה) ולכן מחנכים אותנו על הרבה דברים כשאנחנו קטניםות

  25. מסר מהסיפור (לעניות דעתי)
    הפיל לא ידע שהוא יכול להשתחרר בקלות בגלל שבעבר הוא ניסה ולא הצליח בשל גילו הצעיר אבל הוא היה צריך להסתכל סביבו עכשיו שהוא גדל הנתונים השתנו. הוא היה צריך לפתוח עיניים לראות שרגע משהו השתנה ה ת ח ד ש כאן משהו זה לא כמו שהיה! אז המסר הוא לדעתי שהאדם לא צריך למרמר על מה שהיה ולהישאר באותה משבצת, להסתכל סביב כל הזמן כי הכל מתחדש בחיים משתנה גם אם היה משהו לא טוב להבליג, לעבור ולהחליק את זה, גם בעבודת השם זה ככה צריך להתחדש לעלות לא להישאר באותה רמה כמו שהיית לפני כן לחפש לעלות לא להישאר באותה פינה, לא כמו הפיל שנשאר עומד ולא ניסה להשתחרר מחדש. נ.ב. התשובות ששלחו היו לדעתי ממש יפות וראו שחשבו עליהם תודה רבה לערוץ מאיר!

  26. המסר
    אני חושבת שהמסר הוא 'חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה'. זאת אומרת שהמסר הוא שאיך שאתה מחנך את הילד שלך מגיל קטן ככה הוא ינהג בעתיד ולכן צריכים להקפיד להכניס לילד את דרך ה' כדי שיוכל גם לחנך את ילדין בעזרת ה' להתנהג בדרך התורה והמצוות כמו הסיפור עם הדוב המרקד…..

  27. תשובה
    הסיפור קצת מוזר אבל בסדר אני לא אהבתי כל כך את הסיפור לדעתי אנחנו צריכים ללמוד מזה לחיים שלנו שאסור להתייאש מכיון שגם אם יביאו לנו את הדבר הכי פשוט (ואנחנו מיואשים) אנחנו לא נצליח להתקדם כמו הפיל שלמרות שהוא קשור בשרשרת קטנה הוא לא ניסה עוד פעם.

  28. המסר שלמדתי לחיים שלי…
    אני חושבת שהסיפור בא לתת לנו טעם לחיים. אם אדם יתייאש בגיל קטן מהחיים כשיגדל הוא כבר ירצה למות, הוא לא ימצא טעם בחיים!!! לדוגמה תינוק הוא רואה שכולם יוצאים החוצה לבד הוא רוצה גם! הוא ניגש לדלת מתכונן לפתוח… אך יד ארוכה מאחוריו מושכת אותו אליה, ונועלת את הדלת וכל זה רגע לאחר שאחיו הגדול יצא מהבית ללא כל השגחה. איזה באסה. אך התינוק לא מתייאש! הוא רואה שכולם סביבו יוצאים החוצה ללא השגחה וזה נותן לו כוח להמשיך להחזיק ברצון הזה, להמשיך לנסות. כשהוא גדל עוד קצת הוא כבר יוצא בפשטות, כמו אחיו הגדולים… לדעתי אם היו ליד הפיל פילים נוספים שהיו מצליחים להשתחרר זה היה משפיע גם על מיודענו הפיל… איך אומרים? הסביבה משפיעה… כך גם על המצוות. אדם אומר לעצמו:'היום אני לא אגנוב!' והוא לא מצליח לעמוד בפיתוי וגונב, הוא לא צריך להגיד לעצמו 'טוב, אני בכל מקרה אענש, אז אני אמשיך לגנוב, זה כבר לא יעזור להפסיק!' לא עוזר לעצמו! להפך, הוא מגביר את העונש שלו! מגדיל אותו! אסור לו להרים ידיים זה רק יפגע בו!!!!!!!!!! מאוד אהבתי את הסיפור, הוא לימד אותי מוסר השכל גדול!!! תודה ענקית חיים על הסיפור!!!

  29. הפיל המיואש-אף פעם אסור להתייאש!!!
    המסר שאנו צריכים ללמוד מהסיפור הזה הוא- שאף פעם, אף פעם אסור להתייאש גם אם נראה לך שלא תצליח אתה צריך לנסות עד שתצליח (ואתה תצליח) אם תתייאש אחרי כמה ניסיונות ולא תנסה יותר אתה לא תצליח אף פעם! הנה- הפיל היה קטן וניסה להיחלץ מהשרשרת ובגלל שהיה קטן וחלש לא הצליח. הוא התייאש אחרי כמה ניסיונות ולא ניסה יותר. אם היה מנסה עוד ועוד הוא היה גודל ובסוף מצליח, אבל בגלל שהתייאש-לא הצליח ונשאר כבול בשרשרת. כך גם אנחנו, אם נתייאש ולא נמשיך לנסות- בסוף לא נצליח אבל אם ננסה ולא נתייאש- אנחנו נצליח!!!

  30. המסר…
    אדם לא נשאר עם היכולות של היום הקודם הוא כל יום מתקן ומתעצם ביכולותיו ואם לא ננסה בכל יום נשאר עם אותם יכולות וחבל כי היינו יכולים להצליח ופספסנו זהו מסר טוב וחשוב לחיים

  31. הפילפילון!!
    שלום אני חושבת שעובדי הקרקס היו צריכים לתת לו להתאמץ כשהיה קטן וכך גם שהוא גדל הוא היה מצליח והוא היה מאמין בעצמו:) אני חושבת שאפשר ללמוד מכך לחיים הרבה מאוד: לא להתייאש ולהישבר באמצע הדרך!!!

  32. תשובה!!
    לפי דעתי התשובה היא לא להתייאש ואפשר להבין עוד מסקנה הרי האיש עבר בין האוהלים והבחין בפיל. הרבה אנשים עברו ולא הבחינו בפיל אז אני חושבת שצריך להסתכל מסביב ולעודד מי שמתייאש!

  33. תשובה
    לדעתי אדם/פיל אסור לו להתייאש גם אם חרב חדה על צווארו אל יתייאש מן הרחמים! הפיל כשהוא היה קטן הוא ניסה וניסה אבל לא הצליח והתייאש וכשגדל היה בטוח שאין לו סיכוי ולא ניסה למרות שאם היה מנסה היה מצליח! ואדם הוא לא בקלות מתייאש. ישראל הוא עם עקשן! וזה מה שטוב בעמ'י!

  34. אף פעם לא להתייאש!!!
    אם אדם חושב שלא יצליח ואומר לעצמו את זה הוא ישר מבטל את זה במוח והוא לא יצליח אבל איך כן הוא יצליח אם יגיד לעצמו אני יכול אני לא מתייאש אני הולך עד הסוף הוא יכניס את זה לתת מודע של עצמו וככה הוא יצליח אז בהצלחה לכל מי שרוצה להצליח בחיים ורק בריאות ואושר ועושר שתחיו עד 120 שנה בעזרת ה' נעשה ונצליח.:):):):):):):):):):):):):):):)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture