חכמלוגי

אנחנו לא שבלולים!!!

 

שלום ילדים!

 

 

מה שלומכם? איך הייתה החזרה לבית הספר?

הצלחתם לנחות בשלום…?

אחרי חופש של חודשיים חוזרים לשגרה…

אני לא יודע מה אתכם, אבל לי המילה 'שגרה' לא עושה תחושה טובה. תמיד כשמזכירים לי את המילה הזאת עולות בי תחושות של חולשה, של חוסר חשק ואפילו של קצת עצבות. מכירים את זה? אתם יודעים אולי למה זה קורה לי?

יכול להיות שהסיבה לתחושות האלה שלי היא שהמושג 'שגרה' נמצא אצלי בתודעה כמושג שמבטא מצב סטטי, מצב של חיים בקיבעון, של חיים ללא התחדשות. לכן גם אולי הצבע שעולה לי לראש כשמזכירים את המילה הזו הוא הצבע האפור. מיד עולות בדמיוני תמונות שלי בתור ילד שהולך לבית הספר יום אחרי יום במזג אוויר חורפי ואפרורי. יום ועוד יום, ועוד יום, ועוד… והכל כאילו קפוא, משעמם וחוזר על עצמו.

כולנו נקראים בני אדם. אתם יודעים למה? כמובן, על שם האדמה. אבל מה הקשר ביננו לבין האדמה? נכון, הקב'ה ברא אותנו 'עפר מן האדמה' ולכן התכונה של האדמה קיימת בנו. כשם שכל מטרתה של האדמה היא להצמיח, לגדל ולהפריח כך היא המטרה שלנו בני האדם. כשאנחנו מבטאים את התכונה הזאת שלנו וכל הזמן צומחים, גדלים ומפריחים דברים חדשים בעולם אנחנו מלאי תחושת סיפוק ואושר אבל כאשר אנחנו נכנסים לתוך 'קונכייה' כמו שבלול וחיים ללא יצירה, ללא פריחה וללא התחדשות אז התחושה עלולה להיות הפוכה חס ושלום.

מעניין שהשנה ממש באותם ימים בהם חזרנו לשגרת הלימודים החלו גם הימים של חודש אלול. חודש אלול כמו שאתם בטח יודעים הוא חודש התשובה. אלו הם הימים בהם עלה משה רבנו להר סיני לקבל מאת הקב'ה את הלוחות השניים ובכך בעצם לקבל את סליחתו של הקב'ה על חטא העגל שבגללו נשברו הלוחות הראשונים.

 

אז מה זו בכלל תשובה?

נכון, אדם שמתקן את המעשים המקולקלים שלו הוא חוזר בתשובה.

אבל התשובה היא לא רק תיקון של קלקולים! כי אם רק זו התשובה מה צריכים לעשות כל צדיקי הדור בחודש אלול ובכלל בכל החיים? הם הרי לא מקלקלים!

ולמה בכלל קוראים לזה 'לחזור בתשובה'?

לאן בדיוק אנחנו צריכים לחזור?

אל עצמנו.

כולנו צריכים כל החיים להיות בתהליך של חזרה אל עצמנו. חזרה אל מי שאנחנו באמת כפי שהקב'ה ברא אותנו. עלינו לתקן את הדברים שקלקלנו ושגרמו לנו ולאחרים להיות אנשים יותר כועסים, יותר עם גאווה, יותר חושבים רק על עצמנו. אבל עלינו לא רק לתקן את הקלקולים אלא גם פשוט לעשות טוב, ליצור דברים חדשים, לפרוח ולהפריח אחרים!

בדיוק בימים של 'החזרה לשגרה' בבית הספר שהרבה פעמים נראים לנו כ'חזרה למקפיא', חזרה למצב של שבלול המכונס בתוך הקונכייה שלו, בדיוק בימים אלו כדאי שנזכר מי אנחנו באמת!

 

אנחנו לא שבלולים!!

 

אז בואו נחזור בתשובה ונצא מהקונכייה!!

יש לכולנו נשמה אלוקית שיכולה לעשות אינסוף טוב בעולם אז בואו נחזור אל עצמנו ונהיה כמו האדמה שכל הזמן מתחדשת, מפריחה ומוציאה פירות! זה מה שהקב'ה רוצה מאתנו! לשם כך הרי הוא ברא אותנו…

 

אז מה אנחנו צריכים לעשות עכשיו,

לחזור לשגרה או לחזור בתשובה?

שגרה זה המצב הנורמלי שלנו, והמצב הנורמלי שלנו הוא להיות פורחים ומתחדשים כל הזמן!

אז אולי בעצם השגרה בכלל לא אפורה, ואולי היא גם לא מצב של קיבעון ועצבות. השגרה שלנו היא לא שגרה של שבלולים, השגרה שלנו היא שגרה של נשמות שכל הזמן שואפות לעלות למעלה ולעשות עוד ועוד טוב בעולם!

השגרה היא באמת צבעונית כמו הקשת,

מלאה בהתחדשות ובשמחה!

 

אז כן… קדימה! חוזרים לשגרה! חוזרים בתשובה…   

 

 

 

 

 

 

 

מה אתם אומרים?

איך אתם מרגישים עם החזרה לשגרה?

איך אתם רוצים שתראה אצלכם השנה החדשה?

 

 

 

נשמח מאד שתשתפו אותנו כאן בתגובות למטה!

 

 

 

 

 

9 תגובות

  1. לא יודעת מה לכתוב תפתחו ותקראו!
    אני מצד אחת אוהבת את השגרה כי יש מסלול רגיל ואל תגידו לי שאין לכם גם שיעורים שהם כיפים ומורים שאתם אוהבים או חברים או משחקים או פעילויות אבל אני מסכימה איתכם שיש גם משהו מעצבן בשגרה הזאות כי צריך כל הזמן לקום מוקדם כמו בשעה 6:30 כמוני במקום ב10:00 ולחכות להסעה וכו' ויש גם שיעורים מעצבנים (כמו מדעים=מדעיכסה) ויש עונשים ומלההה ש'ב ולחזור הבייתה רק ב-3:00 כמוני וללכת לישון מוקדם כמו בשעה 8:00 במקום מתי שבא לי אוהבת את ערוץ מאיר Emuna

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture