חכמלוגי

חידת זהה את המקום בארץ ישראל !

 

שלום ילדי ערוץ מאיר לילדים!

  

 

מה שלומכם??

 

 

  

איך התחיל החופש?

מה התכנונים…?

 

 

זה הזמן לצאת לטיולים !

 

 

ואם אתם חושבים שאתם טיילנים מצטיינים

ואין מקום בארץ שאתם לא מכירים,

נראה אתכם פותרים את סדרת החידות הזאת,

ואולי תגלו עוד כמה מקומות שאותם כדאי לראות…

 

 

 

רואים בתמונות למטה את העמוד המוזר הזה?

הוא נמצא במקום יפייפה ופורח במיוחד,

שהוקם לצערנו לזכר אסון נורא שקרה בצפון.

 

מהו שמו של המקום?

 

 

 להגדלת התמונה לחצו כאן !

 

להגדלת התמונה לחצו כאן !

 

צילום- י. לביא 

 

 

 

 

התשובה היא-

 

גבעת תום ותומר

 

בליל הרביעי בפברואר 1997, כ'ח בשבט התשנ'ז, אירעה התאונה האווירית הקשה ביותר שידע צה'ל. שני מסוקי יסעור של חיל האוויר, התרסקו מעל הישובים דפנה ושאר-ישוב שבעמק החולה. כל 73 הלוחמים שהיו על המסוקים נהרגו בהתנגשות.

 

הלוחמים היו בדרכם למוצבים שבדרום לבנון (כל האיזור נקרא 'רצועת הביטחון'- שטח בדרום לבנון שבו שהה צה'ל משנת 1985 ועד הנסיגה בשנת 2000. השטח נכבש במלחמת שלום הגליל בשנת 1982 אך לא גרו בו אזרחים, מטרתו הייתה ליצור שטח שיפריד בין ישובי גבול הצפון ובין מחבלים השוהים בלבנון).

 

כדי למשוך כמה שפחות תשומת לב, היה על המסוקים לטוס באורות כבויים ולטייסים היה קשה מאוד לטוס בחושך ומסיבה זו קרתה התאונה המצערת. בתאונה, נספו כאמור, 73 לוחמים. התאונה זעזעה את כל אזרחי המדינה והאיצה את הרצון לסגת מרצועת הביטחון.

 

בין הנופלים, היה גם תומר קידר מקיבוץ נגבה ותום כיתאין מקיבוץ שובל – צמד חברים שהכיר כבר מימי התיכון ב'צפית' שבכפר מנחם. שניהם היו חיילים בפלוגת ההנדסה של חטיבת הנח'ל ומצאו את מותם בגיל 21.

 

לאחר האסון, החליטו שתי המשפחות השכולות, להקים לזכר בנם, על גבעה 105, גן בוטני שנקרא מעתה- גבעת תום ותומר. בגבעה מונצח סיפור חייהם של שני חברי הנפש שלא נפרדו אף במותם וכן מונצחים שמותיהם של שאר הלוחמים, בגן יש צמחיה מיוחדת שמשנה את נוף הגבעה בכל עונה בשנה וכן, מושמעת מוזיקה ישראלית הבוקעת מבין הסלעים.

 

התחנה הבולטת באתר הוא עמוד מתח עליון פעיל בגובה של כ-64 מטרים הצבוע ברקע כחול עם ציורים של 73 יונים לבנות כמספר הנספים. בבסיס העמוד מצוטט קטע משיר של נתן יונתן: 'ארץ שנתנו לה אוהביה כל אשר יכלו לתת'. העמוד נתרם על ידי חברת החשמל, עוצב על ידי רפי פלד, מנכ'לה דאז ונצבע על ידי עובדי החברה. העמוד נראה בבירור מכבישי האזור והפך לסימן ההיכר של הגבעה.

 

 

  

והזוכה המאושר הוא-

אוריה פרץ מקרית גת

 

   

 

החידה בשיתוף מדרשת 'בשבילנו' מבית מדרשת אליה. 

 

 

לפרטים והדרכה- יוחאי חלפון 04-6662333

halfon.yo@meliya.org.il

 

צילום התמונות- יהושוע לביא

 

 

14 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture