חכמלוגי

מחשבות בעקבות החטיפה / הרבנית ימימה

 
 
 
 
 
 

מחשבות בעקבות החטיפה

 

 

 

 
 

אתמול ברחבת הכותל, ולהבדיל בכיכר המדינה,
שוב אותה תמונה אהובה ומשונה.
יחד, בתמהיל מוזר, אלפי רבבה
פותחים לב בצדקה, בתפילה ובתשובה:
רסטות לצד מגבעת, גופיה מול כותל,
כולם כאחד יודעים שגם האחר נושא בנטל
ואי אפשר שלא לשאול במבט מחושב, 
למה רק עכשיו. למה רק עכשיו? 
וגם עכשיו זה טוב. 

טלמון. אתמול. על צלע הר גבוה
נשים חרישיות את דמעותיהן מנסות לבלוע
כנמלים עמלניות מנקות ומגישות 
מגניבות אל אמא בת גלים עיניים חוששות. 
שותקות. אבל רואים קולות, כמו במעמד סיני
כל כך הרבה נשים יפות ראו שמה עיני. 
כמה חסד, תפילה, כמה אהבה בעיניים
אכן, אֵין זֶה כִּי אִם בֵּית אֱלֹקים וְזֶה שַׁעַר הַשָּׁמָיִם. 
ואנכי לא ידעתי שבהרים הסוערים האלה
יש מקום כל כך מיושב. 
ולמה רק עכשיו, למה רק עכשיו?
וגם עכשיו זה טוב. 

אלעד. אתמול. ואמא איריס הקדושה
שוב אומרת פרק כ', 'לַמְנַצֵּחַ', בלחישה
והסבתות לצידה, מלאות באמונה
בגאווה אומרות לי 'ראית בחוץ? איזו תמונה?
ספרדי, אשכנזי, חסיד וחייל – 
כך בדיוק היה אוהב אייל'. 
איך מאוחדים שם. איך אף אחד לא רב
אבל למה רק עכשיו, למה רק עכשיו?
וגם עכשיו זה טוב. 

יום חמישי בערב. באר שבע. יומנאי עייף. 
זה ממש לא הזמן עכשיו להיחטף. 
אבל ילד שם לוחש 'חוטפים אותי, חוטפים'
והורים עכשיו שלוש בלילה דואגים ועייפים
והוא עכשיו נוסע לבד אל גורלו
ורק אמא בת גלים בגלאי הלב שומעת את גלי קולו. 
ובבוקר הם יודעים שקריאתו לא היתה לשווא
אבל למה רק עכשיו, למה רק עכשיו?
וגם עכשיו זה טוב. 

היום. כשייכנסו הביתה גלעד, נפתלי ואייל
אחרי החיבוקים עד לשמים, ועד בכלל
יביטו רחל, בת גלים ואיריס בילדם העייף.
'מה זה?' הן יאמרו להם בטון מעט נוזף. 
'לא נקי, לא מסודר, הבטת בראי? 
ובדרך כלל אתה כזה ילד אחראי… 
ארבעה ימים בלי תפילין? רק תפילות מהלב?
אז בוא תאכל משהו, אתה נראה רעב. 
ואמרת לי בטלפון שלשבת אתה שב
אז למה רק עכשיו, למה רק עכשיו?
וגם עכשיו זה טוב!…' 

משיח בדרך לכאן ואין לו תחבורה מסודרת
הוא גם צריך טרמפ, מפני שחושבים שהוא שייך לארץ אחרת
גם הוא עייף כל כך. תחבושות על רגליו.
צעדיו כבדים. ברזל ונחושת מנעליו
כמעט נפח נפשו כבר, מחישובי קיצין
בְּעִתָּהּ? ו-אֲחִישֶׁנָּה? הם יהיו שבורים או מרוצים?
גם הוא לא יודע אם מצפים לו עוד, אם כבר איבדו תקווה. 
גם הוא רוצה שכשיבוא, ימצא תשובה.
אז כשיבוא, תשוש, אבק דרכים בעיניו
בבקשה תבטיחו לי שלא תשאלו אותו
'למה רק עכשיו?'
כי גם עכשיו זה טוב. 
גם עכשיו, זה טוב. 

תאמרו פרק נ'ו. זה פרק ה'נוּ' – 
לומר לה' נוּ? נוּ? נוּ? מתי תחזיר לנו אותם, בריאים ושלמים? 
לא סתם כתוב תיפח רוחם של מחשבי קיצין (סנהדרין צ'ז, עב),
כי ההמתנה פשוט מכלה את רוחנו.
זו הבקשה היחידה שלי מריבונו של עולם: תחזיר אותם מהר הביתה, 
לאמא ולאבא שלהם בריאים ושלמים. בלי פגע. 

בדמעות,

 
הרבנית ימימה.

  

 
 
 
 
יש גם לכם גם מחשבות בעקבות החטיפה?
 
אולי תפילה שאתם רוצים לשתף בה את כולם?
 
או אפילו סתם בא לכם לשתף את מה שאתם מרגישים?
 
 
 כתבו הכל כאן- בתגובות למטה!
 
 
 
 
 
ושנשמע בשורות טובות במהרה
 
 
 
 
 

151 תגובות

  1. אייל ,גיל עד,נפתלי
    ממש רחמים אני לא מסוגלת לשמוע כאלו בשורות. מסכנות האמהות מעניין איך הם מרגישות אנה תתתחזקו בתפילה על אייל בן איריס תשורה, גלעד בן בת גלים ונפתלי בן רחל.

  2. החטיפה
    היום כל הכיתה בבוקר דיברה על זה שהרגו את החטופים שזרקו אותם לים ומאוד מאוד נלחצתי ובסוף המורה נכנסה ואמרה שזה לא נכון ונרגעתי אבל עדיין הייתי לחוצה. אחרי התפילה כל הכיתה צרחה תהלים ומקוות שבזכות התפילה הזאת החטופים יחזרו בשלום הביתה.

  3. אין גבול לכאב
    כששמעתי על המקרה של החטיפה, לא יכלתי לעצור מהכאב. כאב של חטיפה של אחים שלי. אח, אח מעם ישראל, במיוחד שאחד שאני הכרתי והוא הכיר אותי. נפתלי פרנקל, למד בת'ת דביר, מקום בו אני לומד. כמה כאב, על הורים הדואגים לשלום ילדיהם ומתוחים נורא, כמה שמחה על אחדות ישראל כמה נורא על חטיפה וחשש לפגיעה בנערים וכמה שמח לראות את גבורת המשפחות. אבל זה לא מנחם. כשהודיעו ביום שישי שהנערים שוחררו, אז עדין לא ניחשתי שזה שמועות ריקות מתוכן. שמחתי בליבי, פינטזתי על השבת המשמחת והמרגשת שתהיה בנוף איילון והצטערתי שלא אהיה שם. אבל אחרי שהידיעות החלו לזרום, והחדשות הטובות התמוגגו, התחלתי להבין, שזה יותר רציני. עם ישראל התחיל להבין שאנחנו מתעסקים עם טרוריסטים. הנערים היקרים שנחטפו בגלל היותם יהודים. לך תדע איפה הם עכשיו. אם הם בחיים (הלוואי בע'ה) או שרחמנא ליצלן. קשה לחחשוב שהנער השמח והמחייך נמצא עכשיו באיזה חור בחברון או בשכם. עצוב לי ואני סבור שגם לכם. שנזכה להתבשר בשורות טובות על חזרתם בבריאות ובשלמות לביתם, שהמתח הזה השורר כל הזמן יתפוגג, אבל במשהו אחד אני רוצה שמשהו ישאר כמו עכשיו. האחדות. האחדות בעם. הלוואי שכך יהיה. לו יהי.

  4. חטיפה
    אין מה לומר, מלחיץ!!! צריכים להתפלל הרבה, בעז"ה הם יחזרו הם עסקו ועוסקים כנראה המון המון כל הזמן בתורה… ה' יתברך יחזיר אותם ואת הגאולה עכשיו, אמן כן יהי רצון!!!

  5. מבצע שובו אחים
    פשוט נורא!! זה שיא המדאיג!! אבל כמו שהמשפחות אמרו צריך רק להאמין!! ראיתם איך כל העם מתאחד ומתפלל מעומקי ליבו?! ממש מגיע שיחזרו הביתה! ולבינתיים, פשוט תמשיכו להתפלל ולבכות שישתחררו כבר הביתה בשלום!!!!!! * אני רוצה להבהיר שבתפילותיכם צריך להזכיר גם את צה'ל שעושה הרבה למענם!!!

  6. זה נורא…
    אני לא יכולה לא לחשוב עליהם.אני וחברתי אומרות כבר כמה ימים תהילים,ואני לא יכולה יותר להחזיק את הפחד והדאגה. חברה שלי אמרה שהיא ראתה תמונות של המכונית עם החוטפים, ואני לא מסוגלת להקשיב. זה מכה בי חזק. בבקשה ה', תחזיר את החטופים!

  7. חטופים
    אני עצובה כי הם חלק מעם ישראל אפילו שהם לא קשורים אלי אני מתפללת לשלומם בכוונה גדולה כי אני מדמינית איך זה היה קורה לאחי הייתי בוכה ואני מדמיינת איך הורי הילדים והאחים והדודים בוכים ומתפללים לה' שיושיע את הנערים!!!!!! אמן! אני עושה ככול יכולתי ומתפללת לשובם הביתה בשלום בריאים ושלמים!! אמן ואמן הלואי שיתקיים!!!

  8. אייל גיל עד ונפתלי
    עצוב מאוד מתפללים שהם חיים ושיחזרו הביתה! מי שרוצ להתעודד שיראה אתך צה'ל מחטיף לראשי החמס ועוצר אותם!!!! (בנתיים נעצרו כבר מאתיים מחבלים ימח שמם)

  9. תחזרו הבייתה בריאים אמן!
    אנו לא יכולים להיכנס לחשבונות של הקב'ה, זה ממש עצוב! אני מנסה רק להתחזק ולהתחזק יותר ויותר. בכמה ימים האחרונים הייתי עצובה, וקראתי המון תהלים! ריבונו של עולם! תחזיר אותם הבייתה במהרה בימנו, בריאים ושלמים, אמן!

  10. החטופים
    זה מזעזע וכואב ממש הלב אני אפילו לא יכולה לחשוב על זה הלוואי שהם יחזרו עוד היום בעזרת ה', אמן סלה יהי רצון. במוצ'ש אני ואמא שלי ואחותי ועוד כמה גמרנו תהילים.

  11. דמעות- תקווה
    אני כל הזמן מתפללת ובוכה שיחזרו הביתה בשלום והשם החנון ורחום יקבל את תפילותינו אמן סלה בתקווה ובאמונה שיחזרו בקרוב ונתראה כולנו יחד עם אייל וגלעד ויעקב בבית המקדש בירושלים אמן סלה

  12. סיפור יפה
    זה ממש עצוב:(:(:( הכי נורא שהורים שלהם לא יודעים אם הם חיים או לא אני מכירה מישהו שבאותה שבת הוא בא אלינו והוא היה כול השבת עצוב אז שאלתי אותו למה אתה עצוב??? הוא אמר לי שאחד הילדים שכן וחבר מאוד טוב שלו ולכן הוא עצוב:(:( אבל בשביל שאני לא היה עצוב הוא אמר לי אל תהיה עצובה כי ב'ה הם יחזרו היום…..

  13. חשוב מאוד תעבירי את זה אלה…..
    בואי נישאל כול מני ילדים שבאמת חשוב להם . ואז נחלק ביננו את הספר תהלים וכול אחד אומרת חלק כול יום וככה כול יום נגמור ספר תהלים שלם…… (ככה אנחנו עושות בסניף)

  14. אל מלא רחמים החזר לנו את החטופים
    אלוהים! בדמעות בבכי ובעצב הזמן עובר כקצב, מהר, אנו מתפללים מתחננים ומבקשים: תחזיר לנו אותם, את החטופים, ידוע לכולנו,לכולם, שאתה אל מלא רחמים השולט בכל העולם, אני מתחננת אליך העולם בוכה איתנו כבר ביקרנו בקברים של רחל אמנו ושאר ההורים, ה' פתח לנו את שערי הרקיע אל על שם במרומים, תפילתינו אליך תגיע תפילה של ילד תמים…

  15. שיר שבו כתבתי את מחשבותי והרגשותי
    תחושה של חוסר ודאות תחושה מעורבבת בדאגה ועצבות אם מחכה לבנה אך הוא איננו בא היכן הוא נמצא? זאת לא תדע האם הוא בחיים? גם את זה לא יודעים והאם עם כאב ואמונה חזקה מאמינה שבנה יחזור אליה בחזרה והכאב הוא לא רק שלה, לא רק של משפחתה אלא גם של כל עמה שכ'כ התאחד בזכות בנה אי שם, ילדה, כמעט נערה שומעת על הבנים שאותם לא הכירה פותחת תהילים ומתפללת בבכיות ותחנונים נותנת צדקה חוזרת בתשובה כי 'ותשובה ותפילה וצדקה מעבירים את רוע הגזרה' והיא אינה יודעת מדוע היא כה בכה הרי את הבנים לא הכירה, משהו בליבה כך לעשות אמר לה והיא מבקשת מריבון העולמים: 'אנא החזר את בניך אהוביך השבויים ילדים שכל החיים לפניהם ילדים שלא עשו עוול בכפיהם. החזר אותם למשפחתם החזר אותם לעמם שכ'כ התאחד בזכותם.' נ.ב הילדה בשיר זה כאילו אני…

  16. החטופים
    נא לא להלחץ ה' יעזור לצבא למצוא אותם בנתיים החילים תפסו 80 פעלי חמאס, בנתיים לא נמצא רמז להחוטפים צריך לחזק את האמאות החטופים באמונה ה' בעזרת ה' הכל יבורר להגיד תהלים ולהחליט החלטה נגיד ילדה מדברת לשון הרע ומחליטה להפסיק לדבר לשון הרע זוהחלטה חשש כבד לחטיפיתם וגם נא לא לעלות לטרמפים של אנשים זרים כי יכול להיות סכנה, חברה שלי מכירה את אחד הבחורים כי היא פעם גרה בטלמון והוא גר בטלמון.ועכשיו היא גרה בעפרה בעזרת ה' נמצא אותם ובעזרת ה' יבוא המשיח במהרה בימני אמן.

  17. בהמשך……
    הנה אני ילדה קטנה בסך הכל מסתכלת מהחלון וחושבת……. איך?! איך?! מי מסוגל לחטוף ילדים בני 16-19!! איזו חיה מסוגלת לכך? וחושבת…… על הורי החטופים שאפילו היכן בנם הם לא יודעים ועל געגועים הרב רק לראות אותו רק לומר לו עד כמה הם אוהבים אותו וחושבת….. כן על היום הקרוב בו ישובו השמים יפתחו! כל עמ'י בשמחה יהיה הדמעות מדמעות עצב לדמעות שמחה יהפכו ואיך ההורים יחבקו בעוצמה את אייל, נפתלי, וגיל-עד וחושבת….. ועוד פרק ועוד ספר תהילים סיימתי והיכן הם? ועוד דמעה ועוד דמעה זולגת ונופלת לרצפה הקרה….

  18. החטופים
    מאווד עצוב המקרה שקרה!! כל יום בוכים ובוכים.. שבעז'ה עוד היום ימצאו אותם..!!! והשיר של הרבנית ימימה כזה יפה שאני כל פעם קוראת אותו!! שנשמע בשורות טובות!!!

  19. ליסתכל על הטוב!
    בכל דבר אפשר לימצא משהוא טוב. לפחות נגיד תודה שהערבים ניסו לחטוף עוד 30 חילים והם לא נחטפו.שעם ישראל מאוחד.ואולי פשוט ה אוהב את תפילותינו והוא לא משחרר אותם? הלאווי ויחזרו לביתם במהרה בראים ושלמים. אמן סלה.

  20. רק להתפלל!
    אנחנו מאוד דואגים ומקוים לראות את הבחורים שלנו בחזרה בבית לנו נשאר רק להתפלל ולהתפלל ושוב להפלל ולא להפסיק לבכות ולבקש מה' שיחזיר את אחינו בשלום הביתה

  21. מחשבות בעקבות החטיפה
    צריך להמשיך להתפלל!! תחשבו, הנערים בסך הכל בני 16-19 זה בכלל לא הרבה! מה הם עוברים שם? שיהיה רק טוב ושהתפילות המרובות יעמדו לזכותם. כולם מתפללים עכשיו, כולם מאוחדים! אבל אז למה רק עכשיו? למה רק עכשיו? וגם עכשיו זה טוב!!! שנשמע בשורות טובות בקרוב מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד!!!!!!!!!!!

  22. החטופים
    הקב'ה בבקשה תחזיר את החטופחם כל העם דואג להם ומחכה לשובם לחיק משפחותיהם במהרה,מקרה ממש עצוב,אני בערך מכירה את אייל אז שאתה מכיר זזה עוד יותר עצוב אייל גילעד ונפתלי תחזורו הביתה מהר כל העם מחכה לשובכם ומשפחותיכם רוצים כבר לחבק אתכם חיבוק חזק!תחזרווווווווווווווווו!

  23. איןןןןן גבול לחוצפה של הערבים
    אני בבני עקיבא בגוש עציון הם מדריכים שם אבל את אייל לא מכירה למרות זאת כולנו מתפללים על שלושתם כל ישראל אחים!!!!!!!!! וואי וואי זה ככ עצוב

  24. החטופים
    אני גר בישוב קרוב לישוב שבו גר גלעד. ואח שלי מכיר את גלעד ונפתלי כי הוא לומד באותה ישיבה שהם לומדים. שבעז'ה ה' ישמע את תפילותינו ויחזירם במהרה ובשלום הביתה!

  25. אמ….
    בעיקרון את צודקת, אבל אי אפשר לא לומר שזה קשה…! במקרה כזה עצוב, כזה נורא, לחשוב על הטוב… אבל מה שכן אפשר לחשוב זה – שבכל בהשגחה פרטית! אולי ה' מביא לנו את זה בתור ניסיון ואולי הקב'ה רוצה שנהיה מאוחדים [כמו שבאמת קורה] ובזכות התהילים, התפילות, הא-ח-ד-ו-ת, בעז'ה החטופים יחזרו אלינו, חיים בריאים ושלמים – במהרה בימינו, אמן!!!!!!!!!! תגידו אמן!

  26. עצווב
    יוו..איזה עצוב!! גם אייל גר באלעד וזה ממש קרוב לפתח תקווה..ואני גרה בפתח תקווה!! פשוט עצוב!!!!!!!!!! אני מרחמת על כל המשפחות שהם לא נשברות אבל נורא נורא עצוב להם!! 🙁

  27. זה פשוט קשה
    גם אני מנוף איילון ומחכה לשבת הגדולה שאני בטוחה שתהיה ומקווה בקרוב וזה מדהים לראות איך שכולם עוטפים את נוף איילון כל הישובים אז תודה רבהֱֱֱ ושניזכה לשמע בשורות טובות

  28. כל כך כל כך עצוב ומדאיג!
    נורא ואיום! פשוט נורא! אני הייתי מתה מרוב דאגה אם הייתי אחד מההורים שלהם! זה לא יאומן איך האמהות שלהם נראות רגועות! אמונה כזאת בחיים לא ראיתי!

  29. מצאו את הגופות שלהם
    בחדשות היום(יום שני)אמרו שמצאו את הגופות שלהם איזה מצער שהם לא חיים עדין יורדות לי דמעות לפחות אני יודעת שניסינו התפללנו קיוינו נתנו צדקה ואמרנו תהילים למענם והינה זה עזר מצאו לפחות את הגופות שלהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Hide picture